De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

GUI Graphical User Inferface. Window Definieer object(en) create voeg toe aan Gui update Gui draw Gui.

Verwante presentaties


Presentatie over: "GUI Graphical User Inferface. Window Definieer object(en) create voeg toe aan Gui update Gui draw Gui."— Transcript van de presentatie:

1 GUI Graphical User Inferface

2 Window Definieer object(en) create voeg toe aan Gui update Gui draw Gui

3 Toevoegen aan een window create voeg toe aan window ‘top’ maak een Button object

4 Coordinaten Globaal x & y zijn 0 in het midden van het scherm Relatief x & y zijn 0 in de linkerbovenhoek van de ‘parent’ (bv het window waar je aan toevoegt)

5 acties toevoegen Maak een eigen functie op deze manier: void functienaam(Ptr) { … } Voeg deze functie toe aan een element: mijnbutton.func(functienaam);

6 voorbeeld met button

7 voorbeeld met TextLine en Text

8 Gui editor ShortcutsProperties Win key: voeg object toeName: om naar te verwijzen Ctrl + Del : verwijder objectin code editor Ctrl + LMB: verplaats object Ctrl + RMB: resize object

9 Gui editor Selecteer het ‘parent’ element voor je iets toevoegt. Bewaar je werk als “Gui/Obj/topwindow.gobj”

10 GuiObjs = een verzameling van gui elementen laad gui elementen uit bestand in topwindow link een een gui element uit een bestand aan een verwijzing in code via zijn naam

11 Opdracht Maak twee buttons en een checkbox in een gui. De ene knop vinkt de checkbox aan, de andere uit. Kleur het scherm zwart als de checkbox aangevinkt is, of wit als dat niet zo is. Zet een progressbar op het scherm. Zorg dat de progressbar zichzelf vult in 100 seconden. Leer werken met de Gui Editor, Font Maker, Text Draw Settings Editor en de Gui Style Editor om een originele gui te maken.


Download ppt "GUI Graphical User Inferface. Window Definieer object(en) create voeg toe aan Gui update Gui draw Gui."

Verwante presentaties


Ads door Google