De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Expertiseteam Toetsenbank Digitaal toetsen Jan Henk Pasman – AOC Oost – MBO Doetinchem Themadag 1 december 2011.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Expertiseteam Toetsenbank Digitaal toetsen Jan Henk Pasman – AOC Oost – MBO Doetinchem Themadag 1 december 2011."— Transcript van de presentatie:

1 Expertiseteam Toetsenbank Digitaal toetsen Jan Henk Pasman – AOC Oost – MBO Doetinchem Themadag 1 december 2011

2 Expertiseteam Toetsenbank 1.Introductie Toetsplaza 2.QMP als lesonderdeel 3.Spelen met Toetsplaza Programma

3 Expertiseteam Toetsenbank Doelgroepen Toetsplaza 1.Manager 2.Docent 3.QMP-coördinator 4.Intranetbeheerder 5.Leerling

4 Expertiseteam Toetsenbank Introductie Toetsplaza

5 Expertiseteam Toetsenbank

6

7

8

9 Keuzeknoppen Keuzescherm

10 Expertiseteam Toetsenbank Keuze school Na de keuze: - kom je op server aoc03 (Diagnostisch) - in link zit de inlogcode en wachtwoord - bijv. aoc-01ic met ww 01ic

11 Expertiseteam Toetsenbank VMBO Examen voorbereiding - Algemene vakken - Praktijkvakken

12 Expertiseteam Toetsenbank Andere inlogmethode

13 Expertiseteam Toetsenbank Nu: -Inloggen met aoc- en -wachtwoord - voorbeeld:

14 Expertiseteam Toetsenbank Nieuwe inzagebank op De groene toetsenbank 1 Docent - rechtermenu -> Groene toetsenbank (eigen inlogcode) 2 Leerling - bovenmenu -> Toetsenbank (algemene inlogcode) 3 Home - linkermenu -> Toetsenbank; voor anonieme bezoeker (geen inlog!) Veranderingen – korte termijn

15 Expertiseteam Toetsenbank Docentview = Toegang tot de toets= Gesloten toets

16 Expertiseteam Toetsenbank Leerlingview = Toegang tot de toets= Gesloten toets

17 Expertiseteam Toetsenbank Publieksview = GEEN toegang tot de toets!!!

18 Expertiseteam Toetsenbank Docent – QMP als lesonderdeel

19 Expertiseteam Toetsenbank Beleid AOC Oost - zoveel mogelijk digitale lesstof VCA-basis via website - Methode Kerckebosch - Info op site - 10 oefenexamenvragen/hoofdstuk - Oefenvragen in puzzelvorm QMP als lesonderdeel

20 Expertiseteam Toetsenbank Vraag: Hoe kan ik lln bewuster met de lesstof om laten gaan? Min. 2 vragen/hoofdstuk p.p. laten maken en insturen per mail QMP als lesonderdeel

21 Expertiseteam Toetsenbank Gevolg: - ruime databank met vragen - hoofdzaken van de lesstof Nadelen: - kwaliteit v/d vragen - “vergeten” thema’s - veel “huiswerk” als docent (mailbox) QMP als lesonderdeel

22 Expertiseteam Toetsenbank Voordelen: - het wordt “eigen” materiaal - “We” krijgen een gevulde databank QMP als lesonderdeel

23 Expertiseteam Toetsenbank Opvangen nadelen: - lln maken toets en noteren onvolkomenheden - lln die na “datum” insturen, moeten vragen maken van nog niet gebruikte thema’s - deelname: ca. 90% (beroepshouding) QMP als lesonderdeel

24 Expertiseteam Toetsenbank “Huiswerk” docent (1): - vragen uit mail coderen - 1 e controle op onvolkomenheden (m.n. taal, zinsbouw) - uploaden van ascii-bestand - assessments aanmaken en vrijgeven QMP als lesonderdeel

25 Expertiseteam Toetsenbank “Huiswerk” docent (2) - in het begin in Word zonder -> kladblok met codering - nu in Excel-format met coderingExcel-format Bruto-resultaat: dit schooljaar > 300 vragen (>800) Netto-resultaat: 50% (??) na selectie/aanpassing QMP als lesonderdeel

26 Expertiseteam Toetsenbank Vragen, ideeën, tips, etc.?? Spelen met QMP


Download ppt "Expertiseteam Toetsenbank Digitaal toetsen Jan Henk Pasman – AOC Oost – MBO Doetinchem Themadag 1 december 2011."

Verwante presentaties


Ads door Google