Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdHerman Wouters Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
3
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen, hun ouders en andere belanghebbenden zoals o.a. omwonenden en de gemeente. We zien het als onze verantwoordelijkheid om kinderen te leren de voordelen van sociale media te benutten alsook de nadelen bespreekbaar te maken. Bovendien zien wij de kansen die sociale media bieden om basisschool Lindenhage te profileren in haar markt en om de communicatie met belanghebbenden toegankelijker en interactiever te maken. Lindenhage biedt haar leerkrachten voldoende mogelijkheid (tijd, budget) om kennis van sociale media en de manier waarop deze ingezet kan worden in de leerontwikkeling, op peil te houden.
4
School - In de eerste plaats willen we onze leerlingen en ouders met behulp van Social Media betrekken bij onze school. - We willen dat onze school digitaal vertegenwoordigd wordt en ambassadeur zijn van waar de school voor staat. - We willen de bekendheid van de school vergroten en zo ook ouders van toekomstige leerlingen aantrekken. - We willen positieve informatie verspreiden over de activiteiten van onze school. Leerlingen We zien het als onze taak om kinderen te leren omgaan met Social Media. Momenteel wordt Social Media op school nog niet actief gebruikt door leerlingen. Wij vinden het belangrijk dat leerkrachten eerst de tijd krijgen om kennis van Social Media op te doen. Bovendien is het noodzakelijk dat zij inzicht krijgen in de manier waarop Social Media ingezet kan worden in de leerontwikkeling van kinderen. Leerkrachten 1. Uitwisselen van kennis, ervaringen en tips met collega’s. Snel op de hoogte raken van actuele zaken. 2. Het delen en zoeken van lesmateriaal. 3. Leerkrachten leren leerlingen omgaan met Social Media.
5
Onze kinderen staan altijd centraal. Ons uitgangspunt is positief. We zijn zo transparant en helder mogelijk. We gaan zorgvuldig om met wat we plaatsen, we houden ons aan de regels. We zorgen voor webcare.
7
Adres: http://twitter.com/BS_Lindenhage Rol: Onze Twitterpagina is de centrale plek op Social Media waar we het gesprek met ouders en leerlingen willen aangaan. Ouders, kinderen, collega’s en andere belanghebbenden kunnen Lindenhage volgen om op de hoogte gehouden te worden van nieuws, tips, ontwikkelingen en informatie. Beheerders:Stuurgroep ICT, directie/unitleiders. Volgers:Ouders, kinderen, collega’s en andere belanghebbenden.
8
Adres:www.facebook.com/Lindenhage Rol:Onze Facebook-pagina wordt momenteel alleen gebruikt als alternatief voor ouders, kinderen en andere belanghebbenden die geen gebruik maken van Twitter. Alle Twitterberichten komen op de Facebookpagina te staan en kunnen “geliked” worden en/of men kan een reactie plaatsen. Beheerders: Stuurgroep ICT, directie/unitleiders.
9
Adres: http://www.linkedin.com/http://www.linkedin.com/ Rol: Geïnformeerd blijven over actuele onderwerpen met betrekking tot het onderwijs In contact komen met andere leerkrachten, directeuren, professionals rond bepaalde onderwerpen enz. Online werkprofiel/cv bijhouden Beheerders: leerkrachten hebben hun eigen profiel en houden dit zelf bij.
10
Adres: https://www.youtube.com/user/Lindenhage1https://www.youtube.com/user/Lindenhage1 Rol: Het YouTube-kanaal gebruiken we om op een laagdrempelige manier informatie te delen met ouders, leerlingen, collega’s en onze omgeving. Beheerders: ICT-coördinator
11
Rol:Opvangen en oplossen van vragen en eventuele klachten die ouders en leerlingen uiten over onze school via Social Media. Wie: Stuurgroep ICT Hoe vaak: Wekelijks
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.