De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Second Life Vehicle Minor Automotive Mangement

Verwante presentaties


Presentatie over: "Second Life Vehicle Minor Automotive Mangement"— Transcript van de presentatie:

1 Second Life Vehicle Minor Automotive Mangement
Projectleden: Adeel Din Jacco Hak Tom van Nispen Barry Persoon

2 Inhoud: Projectdoelstelling Vooronderzoek Resultaten Conclusie Advies

3 Projectdoelstelling Het realiseren van een elektrisch aangedreven, winstgevend en multifunctionele HY foodtruck voor Deli33 vóór juli 2016 waarbij het elektrische ombouwproces gestandaardiseerd word. Doelstelling project Doestelling AM Minor tot januari 2016

4 Doelstellingen Minor AM
Het realiseren van een stappenplan om na januari 2016 de elektrische foodtruck te realiseren voor deli33 vóór juli 2016. Het standaardiseren van het ombouwproces om een voertuig met verbrandingsmotor om te bouwen naar een elektrisch aangedreven voertuig. Een Citroën HY bus aanschaven en het plaatwerk restaureren voor februari Hierbij wordt het verhogen, verlengen en de verkoopklep meegenomen. Doelstelling project Doestelling AM Minor tot januari 2016

5 Vooronderzoek Projectmanagement volgens IPMA-D

6 Current state QFD Technisch ontwerp
Meeste afwijkende eis/ wensen Deli33 De actieradius Tent om te bevestigen aan het voertuig om capaciteit en look/feel te vergroten.

7 Projectfasering Van september 2015 tot februari 2016

8 Kwaliteit RACI-model

9 Onderzoek actieradius verlengen
Regeneratief Remmen (30% in stadsverkeer) Archimedes (1,5kW, werkhoogte, gewicht) Flexibele Zonnepanelen ( 3,5km, 1kW voor 4000,-) Waterstof aggregaat (5kW voor ,-) Aanhanger (zie onderstaande tabel) Manier van laden (AC, DC, krachtstroom) Ander accupakket (Sinopoly, Samsung)

10 Onderzoek actieradius verlengen
135x Sinopoly LifePO4 accupakket. Capaciteit 28,5 Kwh Gewicht: 283,5 kg 156x Li-Ion building block Li30P26F accupakket Capaciteit 45 Kwh Gewicht: 265,5 kg

11 Gewicht vs actieradius

12 Acculader Keuze is herzien Met AC krachtstroom laden
Zo snel mogelijk laden en binnen het budget 28,5kwh / 9 kW = 3,17 h laadtijd (KWh/ kW = h) In de praktijk is dit korter. Uitbreiden met extra ladders is een mogelijkheid

13 Het BMS Keuze is herzien. Bewezen praktijkvoorbeeld Prijs

14 De Citroën HY 35 bussen bezichtigd Checklist Resultaat Citroën HY78
Bouwjaar: 1973 Voertuigmassa: kg Voertuigmassa max: 2980 kg Aanschafbedrag: €5000,-

15 De restauratie Onderscheid tussen twee restauratiewerkzaamheden:
Plaatwerk restauratie Demonteren, controle en revisie van de technische componenten.

16 De restauratie Plaatwerk restauratie

17 Realisatieproces Hoe een brandstofauto te elektrificeren.
Welke parameter heb je nodig Welke eisen/ wensen stel je aan je voertuig Wat kan er worden uitgebouwd Wat moet er worden ingebouwd Hoe maakt je goede componentkeuzes Met welke wet- en regelgeving heb je te maken

18 Kostenoverzicht

19 Communicatie Dropbox Confluence Whatsapp groep Facebook

20 Het bouwboek

21 Planning semester 2

22 Team semester 2

23 Conclusie Alle componentkeuzes zijn onderhoud.
De EV foodtruck zal gemiddeld een actieradius hebben van 80 kilometer en kan binnen drie uur geheel opgeladen worden. Ook met krachtstroom. Gewicht doet onwijs veel met de actieradius. Om de actieradius te verlengen kunnen er geen extra of duurdere componenten aangeschaft worden omdat we andere het maximale bedrag van € ,- overschrijden. Alle componentbevestigingen moeten nog ontwerpen worden behalve de koppeling tussen de elektromotor en de originele versnellingsbak. We hebben komend semester 20 Automotive studenten nodig. De Citroën HY komt op tijd terug van de plaatwerker. echter moet hij nog wel afgewerkt worden.

24 Advies Om goed op de gestelde deadlines te letten.
Om goed rekening te houden met het totale voertuiggewicht. Goede afspraken maken met Deli33 hoeveel het catering componenten maximaal mogen wegen. Om goed aandacht te besteden aan alle bevestigingen van alle componenten, het elektrische schema en het koelsysteem. Voor het verlengen van de actieradius kunnen vervolgonderzoeken/ vervolgopdrachten worden gemaakt. Om goed de RDW checklist in kaart te brengen. Om zo snel mogelijk een opleiding of bedrijf te vinden voor de afwerking van het plaatwerk en een voor de catering inbouw. Om een garagebedrijf bij de realisatie te betrekken zodat de foodtruck daarheen kan als er wat mis mee is in de toekomst.

25 Film

26 Vragen? Het project “Second Life Vehicle” is ook te volgen via facebook.

27 Scope Aanschaf HY bus: Plaat Restauratie
Verkoopklep, verhogen, verlengen Realisatieproces jan 2016 t/m juli 2016 Standaardisering ombouwproces


Download ppt "Second Life Vehicle Minor Automotive Mangement"

Verwante presentaties


Ads door Google