Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdSterre Koster Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
OMGAAN MET DE MEDIA IS (GEEN) KINDERSPEL Een journalistieke verkenning Louise Maertens 1Baswb
2
De pers in België Goede communicatieverantwoordelijke Wat is het? Hoe functioneert het? Bereikbare doelgroepen? Hoe erop inspelen ?
3
Concentra Media Sinds 1996: Gazet van Antwerpen, Belang van Limburg, Metro 21 % Dagbladenmarkt Vlaanderen 51% eigenaar krant Metro Huis-aan-huisbladen, radiowereld, regionale TV, nieuwe media
4
Gazet van Antwerpen Belang van Limburg Metro
5
Gazet van Antwerpen Katholieke leer verspreiden Opkomen Vlaamse rechten, belangen Jaren ‘80: terugval verkochte oplage nu: focus Antwerpen en Waasland
6
Belang van Limburg 1993: Vlaams, onafhankelijk, christelijk Nu: bijdragen intellectuele, sociale, culturele ontvoogding
7
Metro Gratis in stations Dagelijks Frans en Nederlands
8
De persgroep Geeft kranten uit Aandeelhouder Bezit waaier van tijdschriften Regionale televisiestations
9
Het Laatste Nieuws De Morgen De Tijd
10
Het Laatste Nieuws 1888: liberalen steunen bij verkiezingen Opkomen voor verdrukte Vlaamse taal Opkomen kleine Vlaming in hoofdstad Grootste krant in België
11
De Morgen 1978: aanvankelijk de Gentse ‘Vooruit’ de Volksgazet Failliet in 1986 Nu: bescheiden verkoopcijfers Elitekrant van De Persgroep
12
De Tijd 1968: financieel- economische Tijd Nu: De Tijd, verruimde berichtgeving met andere rubrieken
13
Corelio Sinds 1976 Kranten maar ook op TV actief Participatie in Woestijnvis Magazines Nieuwe media
14
De Standaard Het Nieuwsblad
15
De Standaard 1918: katholiek georiënteerde Vlaamse intelligentie 1976: Faillissement Heropbouw met succes
16
Het Nieuwsblad 1891: voor en door arbeiders geschreven 1929: volkseditie van De Standaard Zondagseditie 1994: editie van het Nieuwsblad en de Gentenaar
17
Bedankt om te luisteren! Zijn er nog vragen?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.