Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdTania van Dongen Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
“Dat gaat niet” bestaat niet in Edegem
2
7 gemeentelijke gebouwen +/- 22 000 inwoners 200-tal medewerkers > 2500 uitgaande brieven / jaar ? mails 180 stedenbouwkundige vergunningen / jaar GEMEENTE EDEGEM
3
Proces briefwisseling Dienst C Dienst B Dienst A Dienst D Contactcenter Burgemeester Secretaris Contactcenter Min. 3 werkdagen diensthoofd
4
De wereld verandert… en onze werkomgeving dus ook!
5
Op zoek naar een aangepaste overheid Digitaliseren van bestaande proces versus herdenken van het proces zelf?
6
Via het theoretisch kader… Juridisch kader – Gemeentedecreet -Art. 182 e.v. -“… wordt de briefwisseling van de gemeente ondertekend door de burgemeester en medeondertekend door de gemeentesecretaris.” -Delegatie mogelijk mits naleving formele regels Op het eerste zicht weinig ruimte om te evolueren naar moderne processen…
7
… op zoek naar een pragmatische aanpak richting 2015! Stap 1 – Inventarisatie van alle stukken en delegaties Stap 2 – Risico analyse per categorie samen met diensten, inclusief verbetervoorstellen
8
Uitgangspunten Clustering per boodschap Minimale fysieke ondertekening Maximale delegatie naar medewerkers
9
Resultaat 1. Aantal fysiek te ondertekenen stukken sterk teruggebracht 2. Doorlooptijd briefwisselingsproces met minstens 1 dag ingekort 3. Briefwisselingsproces zelf sterk vereenvoudigd
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.