Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdSonja Smet Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Callens Stephen
2
Hoe vindt men kinderen met riskant probleemgedrag? Wie zijn de kinderen met riskant probleemgedrag? SPRINT: het opsporen van kinderen met riskant probleemgedrag en het bieden van een interventie Motiveren bij preventie SPRINT in cijfers Meningen over de resultaten van de training SPRINT: het vervolg
3
Longitudinale screening Langere tijd Meerdere waarnemers Ernstigere feiten
4
Kinderen testen grenzen af Ouders leren de grenzen Kleine groep jongeren vertoont riskant probleemgedrag Deze jongeren worden meestal criminelen
5
Openlijk, heimelijk en gezagontwijkend probleemgedrag Opsporen in klas WAS-lijst Interventie : 1.Kindtraining 2.oudertraining
6
Ouders benaderen moeilijk School is van cruciaal belang Kijken naar sociale ontwikkeling en gedrag Ouders proberen te overhalen bij ‘nee’
7
2006-2007 5151 gescreend 1220 WAS-lijst 706 experimenteerders en 515 volharders 150 training gevolgd andere hulpverlening
8
SuccInt: 1.Ervaren gedragsverandering 2.Werkrelatie met de ouders en het kind Probleemgedrag vermindert en vaardigheden verbeterd Werkrelatie kind is goed, ouders niet BESTE Gedrag kind verbeterd en manier van opvoeden Contact met school verbeterd Duur is te kort
9
Goede aanpak Belemmerende factor Mogelijkheden om ouders te overtuigen: 1.School benadert ouders meer 2.Integratie met leerlingvolgsysteem 3.Leerkrachten en IB’ers trainen in omgang met ouders Effect op langere termijn Onderzoek wordt voorbereid
10
Bron foto 1: http://www.pvdanederbetuwe.nl/2011/05/opheus den-onder-vergrootglas/vergrootglas/ Bron foto 2 : http://ouders-en- school.skynetblogs.be/archive/2012/11/03/kind eren-hebben-recht-op-grenz.html Bron foto3:http://www.incontact.com/blog/four- simple-ways-to-improve-your-training- program-2/ Bron foto 4: http://www.zazzle.be/de_school_is_zeer_belangr ijk_aan_succes_poster- 228361030511619568?lang=nl
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.