Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdLander Claes Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Moderne Wiskunde & gepersonaliseerd leren
Leerling 2020 . uitgangspunt: wens van de docent: differentiatie / gepersonaliseerd leren (gekoppeld aan digitaal werken) . propositie NU . eenvoudig differentiëren (uitgangspunt is de scope van de docent: lesgeven verandert niet) / meerdere leerroutes . usp’s . demo MW. . vragen / suggesties / is dit wat jullie willen? Moderne Wiskunde & gepersonaliseerd leren
2
Gepersonaliseerd leren: de leerling . leerdoel . niveau . stijl . leerstof
3
Gepersonaliseerd leren: de docent. leerlijnen. boek / digitaal. klas
Gepersonaliseerd leren: de docent . leerlijnen . boek / digitaal . klas . didactiek
4
Visie Moderne Wiskunde
1 Eenvoudig differentiëren. Visie Moderne Wiskunde 2 Makkelijk switchen van boek naar digitaal en vv. 3 Overzicht van de vorderingen van de leerlingen. Aansluiten bij eigen manier van werken. 4
5
3 leerroutes: . extra . basis . uitdagend
Eenvoudig differentiëren. 3 leerroutes: . extra . basis . uitdagend
6
Makkelijk switchen van boek naar digitaal en vv.
Alle opdrachten zijn digitaal Switchen . per paragraaf . per hoofdstuk . leerstof - toets Opdrachten interactief Daarmee vorderingen volgen Daarmee effectieve instructie
7
Aansluiten bij eigen manier van werken.
Gewoon lesgeven . docent als docent Andere manieren van lesgeven . docent als begeleider
8
Overzicht van de vorderingen van mijn leerlingen.
Dashboards met informatie . per klas . per leerling . per paragraaf . per opdracht Overzichten volgsysteem Voordeel tov het boek Effectief in je instructie naar ind leerling
9
Gepersonaliseerd leren in: . de paragrafen . de toetsen
10
Toets gedeelte §1 §N extra basis uitd
Remediërend materiaal op RTTI / domeinniveau Proefwerk voorgaand hoofdstuk RTTI-Oefentoets I RTTI-Oefentoets II 1. RTTI-test en RTTI-hoofdstuktoets zijn nu verschillend van kleur: de test wordt geïnitieerd door de leerling, de toets door de docent. Risico: we kunnen niet garanderen dat de test naadloos aansluit op de toets (daar hebben dan minder invloed op) 2. Willen we een antwoord hebben om gepersonaliseerd/gedifferentieerd leren, moet de optie om zelf te kunnen plannen op paragraafniveau er wel in blijven. Optie is ook om de Oefentoetsen die beschikbaar zijn na het remediërend materiaal ook op §-niveau beschikbaar te maken. RTTI-Proefwerk
11
Resultaat oefentoets
12
Pilot
13
Is dit een goede stap richting gepersonaliseerd leren?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.