Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdBernard Bogaert Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
CLIL, een hefboom voor onderwijsvernieuwing GO! Atheneum Pegasus Oostende
2
Situering ASO-Atheneum aan de westrand van Oostende
3
Schoolstructuur Zesjarige structuur 1° graad Latijn / Moderne Wetenschappen 2° graad Latijn / Economie / H.W. / Wetenschappen 3° graad Latijn / Economie / H.W. / Wetenschappen
4
Waarom CLIL? Fase 1: Praktische kennis van het Frans… Meertalig hoger onderwijs Fase 2: Remediëring en uitdieping van ‘probleemvakken’
5
Welke combinaties? Wiskunde / Frans Informatica / Engels Fysica / Engels
6
Gevolgen … Methodiek & didaktiek Evaluatie Leerlingen en taal Het concept ‘vernieuwing’ Attestering Leerlingenaantal
7
Didaktiek en lesmethodiek Clil-didaktiek vindt ingang in andere vakken Differentiëren en inclusie worden een organisch deel van de lesmethodiek.
8
Evaluatie Evaluatie wordt anders bekeken Moet alles geëvalueerd worden? Alternatieve vormen van evaluatie… Wat vinden wij belangrijk als wij vreemde talen evalueren?
9
Leerlingen en vreemde talen Taal als communicatiemiddel
10
Het begrip ‘vernieuwing’ Attitude tegenover het begrip vernieuwing Trajecten allerhande Sfeer
11
Attestering 1° graad 20109,3 % B-attest. 20153,2 % B-attest.
12
Gelijke kansen Leerlingen met een GOK-statuut die CLIL volgen presteren beduidend beter.
13
Evolutie leerlingenaantal 2010 454 2011467 2012491 2013548 2014565 2015603
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.