De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Branding en storytelling in de regioin Br Noelle Aarts Nijkerk, 3 novemer 2015.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Branding en storytelling in de regioin Br Noelle Aarts Nijkerk, 3 novemer 2015."— Transcript van de presentatie:

1 Branding en storytelling in de regioin Br Noelle Aarts Nijkerk, 3 novemer 2015

2 Annemarie Jorritsma Galjaardlezing 2014 “In de nieuwe participatiesamenleving gaat communicatie niet meer over het schrijven van teksten en woordvoering. Het gaat om krachtenveldanalyses, het organiseren en modereren van ontmoetingen, om verbinden en om het begeleiden van processen.”

3 3

4 4

5 5 Verhalen maken ons leven draaglijk

6 “To be a person is to have a story to tell Karen Blixen 6

7 Verhalen als veranderstrategie ‘If you want to change the way people think, you should change the way they talk’ (Bate, 2005). 7

8 Rivierjutters https://www.youtube.com/watch?v=CY5Udg3JPIQ

9 Daniel Kahneman 9

10 Framing

11 “ De waarheid is het resultaat van discussies met vrienden” (David Hume, 1711-1776)

12

13 Bridging & Bonding

14

15

16 The danger of a single story: Chimamanda Adichie http://www.youtube.com/watch?v=D9Ihs241zeg

17 ze horen hier nietze horen hier bedreiging Er ontstaat vanzelf nieuw evenwicht aantallen moeten worden beheerst kans

18 Teneinde de neiging tot zelfreferentialiteit en eenzijdige beeldvorming te doorbreken en de dialoog te bevorderen:  erkennen van meerdere `waarheden / perspectieven: waarderen van verschil  organiseren van ontmoetingen tussen verschillende systemen  organiseren van kritische reflectie op bestaande opvattingen (de advocaat van de duivel en de hofnar)  organiseren van ‘veilige’ discussieruimte en experimenteerruimte  luisteren naar de behoeften van mensen

19 In een dialoog:  Brengen mensen onzekerheden en dilemma’s naar voren  Worden aannames expliciet gemaakt  Luisteren de mensen naar elkaar zonder (voor)oordeel)  Worden meerdere waarheden / perspectieven erkend  Worden gezamenlijk nieuwe ideeën ontwikkeld

20 Vier vormen van luisteren Scharmer (Theorie U) ‘downloaden’luisteren ter bevestiging van wat we al weten, wat we al vinden wat we al denken (te weten) gericht luisterenluisteren naar informatie die afwijkt van wat we al weten. empathisch luisterenzich verplaatsen in het perspectief van een ander zonder oordeel generatief luisterenluisteren om te creëren waarbij een verandering van jezelf noodzakelijk is

21 Dank u wel! 21


Download ppt "Branding en storytelling in de regioin Br Noelle Aarts Nijkerk, 3 novemer 2015."

Verwante presentaties


Ads door Google