Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdArthur van den Brink Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Studie Bdo / Uptr : 5900 ondernemingen (toestand op 31.12.2013) Resultaten 13% van de tr ond. met neg. eigen vermogen ; 29% van de tr ond. met neg. exploit result ; 25% van de tr ond. met liquiditeitsprobl. ; Betalingstermijn van 65 dagen (tov 38 dagen). Kilometerheffing 16.11.2015
2
Tarieven (Euro VI + 32 ton) Vlaanderen : 0,128 euro / kilometer Wallonie : 0,128 euro / kilometer Brussel : 0,203 euro / kilometer (binnenstedelijk gebied) en 0,128 ring Kilometerheffing 16.11.2015
3
eurovignet : 1250 euro per jaar ; Gem aantal km per jaar volgens itlb : 72162 km Dit is een bijdrage van 1250/72.162 =0,01732 Kilometerheffing 16.11.2015
4
Kilometerheffing : Gem aantal km per jaar volgens itlb : 72.162km 72162 x 0,128 euro / km = 9236,74 euro per jaar Kilometerheffing 16.11.2015
5
herziening door Itlb met volgende hypotheses : 2 + 2 assen van 38 ton Mma Cat euro VI 72.162 km jaar Basistar 0,128 euro km (+btw in Wall) / 0,203 euro km Aanverwante kosten (obu 135 euro), voorfinanciering Btw, betalingstermijn facturen, commissie voor derde betaler, installatie kost, … Schrapping van het eurovignet voor nat vervoer Vermindering van de verkeersbelasting 46% in Vlaanderen / 46% in Wallonie / 8% in Brussel Kilometerheffing 16.11.2015
6
7
8
9
10
Kilometerheffing: Verladers, LET OP UW ZAAK! Bron: OTM – Chris Temmerman – 22/05/15 De kogel is door de kerk: op 1 april 2016 gaat de kilometerheffing van start. Althans, zo luidt de communicatie van de Vlaamse Minister van Mobiliteit Weyts. Vanuit dezelfde bron hebben we genoteerd dat er geen doorrekening mag plaatsvinden, dit omwille van de uitgevaardigde flankeringsmaatregelen. Niettemin hadden de wegvervoerdersorganisaties reeds – voor de afkondiging door de Minister – een rondschrijven verspreid, waarin berekend werd hoe groot de verwachte kostenverhoging zou bedragen. Over de manier hoe ze aan deze percentages komen, is het koffiedik kijken. Het minste wat men kan stellen, is dat het rondschrijven toch wel zeer voorbarig was. OTM is van mening dat een algemene verhoging van kosten met welk percentage ook, niet aan de orde kan zijn. Voor elke transporteur, ja zelfs voor bepaalde trajecten of opdrachten, kan de impact verschillend zijn. Daarom is goed onderhandelen, op basis van concrete en correcte cijfers en parameters geboden. Kilometerheffing 16.11.2015
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.