Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdStefanie Maes Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
… 1 TRENDS in WERK Introductie HRMlijn 4 Hoe voer je een trendonderzoek uit? Door Katja Pasman 2015
2
WAAROM? TRENDS? IN WERK? NUT & NOODZAAK HRMlijn 4 2
3
3
4
4 Robot gaat liften door Canada HitchBOT - Instagram Bron: http://nos.nl/op3/artikel/662486-robot-gaat-liften- door-canada.htmlhttp://nos.nl/op3/artikel/662486-robot-gaat-liften- door-canada.html
5
5
6
ZOEK opdracht Zoek uit waar HitchBot momenteel is. Wat is z’n laatste bericht? 6
7
7 Filmpje: Een robot als leraar
8
8 Leuk zo’n robot! Is dit een trend?
9
DEF. Trend Een trend is een koers die zich gedurende een langere periode in een bepaalde duidelijke richting beweegt. Een trend kan naar veel verschillende onderwerpen verwijzen. (bron: http://www.ensie.nl/definitie/Trend)periodehttp://www.ensie.nl/definitie/Trend 9
10
KM Inleiding (workshop 1)10
11
KM Inleiding (workshop 1)11
12
TREND TEST Steek je hand op! 12
13
Trend of Hype? 13
14
Trend of Hype? 14
15
Trend of Hype? 15
16
Trend of Hype? 16
17
DEF’s Hype = iets nieuws dat tijdelijk sterk de aandacht trekt, maar weinig voorstelt. Trend = ontwikkelingslijn; neiging, richting (Dale). Een trend is een ontwikkeling van een bepaalde richting op langere termijn. Ontwikkeling = Een geleidelijke verandering in een zekere richting. Volgens encydo.nl is een ontwikkeling; “Het veranderen van menselijke activiteiten,gebruiken of nederzettingen door de tijd heen, meestal in de zin van verbetering of uitbreiding.” 17
18
Gartner Hype Cycle 18 Bron: http://www.frankwatching.com/archive/2010/11/09/hype-of-trend/
19
Trendpyramide 19 Micro Meso Macro
20
Trendwatchers Lidewij Edelkoort Hilde Roothart Reinier Evers Bakas Tony Bosma 20
21
Websites www.trendslator.nl www.technotrends.nl www.Marketingtribune.nl www.frankwatching.nl www.trendwatching.com www.molblog.com www.mediacourant.nl/?p=1243 www.adforesult.nl/nieuws/nieuws2005-43.html www.perscentrumwonen.nl www.sikkens.nl www.wonenonline.nl www.secondsight.nl www.pantone.com www.stylink.nl 21
22
KM Inleiding (workshop 1)22
23
KM Inleiding (workshop 1)23
24
Trends in Werk OPDRACHTEN Als trendwatcher aan de slag! 5 Interactieve bijeenkomsten = VERPLICHT Laatste bijeenkomst = Mini-congres 24
25
HOE VOER JE EEN TRENDONDERZOEK UIT? Individuele opdracht Trendonderzoek 25
26
Stappen trendonderzoek 26 Stap 5: Maak een digitale presentatie Stap 4: Onderzoek 1 trend in een organisatie Stap 3: Selecteer jouw top 3 trends Stap 2: Maak een selectie van 10 trends Stap 1: Verzamelen van trends
27
27 Stap 1: Verzamelen van trends EYES WIDE OPEN: KIJK OM JE HEEN
28
28 THE MOST IMPORTANT FOR YOU! Stap 2: Maak een selectie van 10 trends
29
29 SELECTEER JOUW TOP 3 AND UNDERSTAND THE TRENDS Stap 3: Selecteer jouw top 3 trends
30
30 WAT BETEKENT DEZE TREND VOOR WERK? EN JE VISIE? Stap 4: Onderzoek 1 trend in een organisatie
31
31 DIGITALE PRESENTATIE en verantwoording Stap 5: Maak een digitale presentatie
32
32 VEEL PLEZIER! MAAK een FOTO en ZET op FACEBOOK! Wat zie je in jouw wereld qua trends?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.