De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product."— Transcript van de presentatie:

1 Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product

2 11.1 Kwaliteit Productmix Producteigenschappen Kwaliteit Merk
Service en garantie Verpakking Assortiment Producteigenschappen Fysieke Functionele Emotionele

3 Positioneren Aansluiten van het product/dienst bij de wensen en behoeften van de klant

4 11.2 Merk Merk bestaat uit: Voordelen merk: Naam Logo Bescherming merk
Kwaliteit Klantenbinding Imago

5 Merktypen: Paraplumerk Individueel merk Fabrikantenmerk Huismerk
ABC merk Wit merk

6 Convenience good = weinig service
11.3 Service en garantie Service: Voor de koop (voorlichting / demonstratie) Tijdens de koop (inpakken / accessoires aanreiken) Na de koop (thuisbezorging / klantenservice) Convenience good = weinig service Shopping good = redelijke mate van service Specialty = service noodzakelijk

7 11.4 Verpakking Commerciële functie verpakking Technische functie
Aandacht trekken Herkenning Informatie Gebruiksgemak Technische functie Bescherming Houdbaarheid Vervoer Dosering Milieu Veiligheid

8 Alle aangeboden artikelen vormen assortiment
Breed – aantal artikelgroepen Diep – aantal artikelen per groep Hoog – prijs van artikelen Consistentie – samenhang artikelen Lengte – aanwezige voorraad


Download ppt "Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product."

Verwante presentaties


Ads door Google