Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdKlaas de Groot Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product
2
11.1 Kwaliteit Productmix Producteigenschappen Kwaliteit Merk
Service en garantie Verpakking Assortiment Producteigenschappen Fysieke Functionele Emotionele
3
Positioneren Aansluiten van het product/dienst bij de wensen en behoeften van de klant
4
11.2 Merk Merk bestaat uit: Voordelen merk: Naam Logo Bescherming merk
Kwaliteit Klantenbinding Imago
5
Merktypen: Paraplumerk Individueel merk Fabrikantenmerk Huismerk
ABC merk Wit merk
6
Convenience good = weinig service
11.3 Service en garantie Service: Voor de koop (voorlichting / demonstratie) Tijdens de koop (inpakken / accessoires aanreiken) Na de koop (thuisbezorging / klantenservice) Convenience good = weinig service Shopping good = redelijke mate van service Specialty = service noodzakelijk
7
11.4 Verpakking Commerciële functie verpakking Technische functie
Aandacht trekken Herkenning Informatie Gebruiksgemak Technische functie Bescherming Houdbaarheid Vervoer Dosering Milieu Veiligheid
8
Alle aangeboden artikelen vormen assortiment
Breed – aantal artikelgroepen Diep – aantal artikelen per groep Hoog – prijs van artikelen Consistentie – samenhang artikelen Lengte – aanwezige voorraad
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.