De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en."— Transcript van de presentatie:

1 Online video strategie

2 ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en wanneer worden afgespeeld op het device dat je zelf kiest Online gebruikers zoeken steeds meer naar laagdrempelig videomateriaal Goede inzet van video komt SEO ten goede (hogere scores in zoekresultaten Google) 1. Situering as is…

3 BIJ CM Inzet video beperkt en geen strategie o Heel ad hoc o Niet YouTube proof o Vaak vanuit traditionele TV-format o Weinig / Niet geïntegreerd in algemene content strategie

4 Online video onderdeel van BE e-strategie 2018: o ATAWAD o E-dienstverlening o Proximiteit Inspelen op realiteit vandaag: o Video als extra kanaal in de communicatiemix / embedden in content en campagne strategie (remarketing / retargeting) o Andere, laagdrempelige manier om onze content naar mensen te ontsluiten o Andere manier om aan DVL te doen 2. Situatie to be …

5 Tijd Bereik / mediabudget Voorstel Online video strategie @ CM 1 overall strategie, 2 niveaus die elkaar versterken Campagne luik: - Maakt deel uit van ruimere marketingcampagnes - gericht op conversie en/of awareness - Ad hoc Content luik: - Pure content (cfr website, ledenbladen …) - Gericht op informeren, dienstverlening, gedrag / houding wijzigen - Structureel

6 WAT? Extra kanaal in OWNED MEDIA Pure content die we in een ‘extra vorm’ beschikbaar stellen via de eigen kanalen (naast tekst op web, in ledenbladen …) Lange termijn – blijvende content Structureel – Op regelmatige tijdstippen publiceren (op Youtube, embedden on site, via social media) Budget: enkel voor videoproductie Content luik

7 WIE IN BEELD? Eigen CM-medewerkers Verhoogt geloofwaardigheid Authentiek Past in HR-concept ‘Bij ons leeft het’ Opties: consulent, expert (dokter) Content luik

8 DOEL? Informeren, houding / gedrag wijzigen, dienstverlenen LT: o Brede basis ‘volgers’ opbouwen die onze video’s structureel bekijken + mee verspreiden o Basis voor remarketing / retargeting bij campagne luik METEN? Via KPI’s Kwaliteit is belangrijk > hoeveel mensen kijken filmpje uit, hoeveel keer gedeeld, hoeveel keer na bekijken doorgeklikt … Waarde uitdrukken in cost/engagement Content luik

9 PUBLIEK? Belangrijk voor ogen te houden bij videocreatie Nuttig om referentiepersoon te creëren (cfr. cm.be / merkstrategie - brandboek) MEERWAARDE DIENSTVERLENING? Nieuwe manier van DVL Proactiviteit (veelgestelde vragen voor zijn) Mensen tonen wat er achter processen / procedures zit Content luik

10 WAT? Extra kanaal in PAID MEDIA Video advertising als onderdeel van de ruimere (online) marketingmix: naast SEA, display, e-mail, Facebook ads, RTB … Ad hoc – gebonden aan campagnes Naast budget videoproductie dus ook advertentiebudget nodig Campagne luik

11 CONTENT? ≠ per campagne Consumer centric: ‘what’s in it for me?’ o Niet puur promotioneel, ook content o Mensen zijn advertentieblind > originaliteit / creativiteit Rekening houden met context waarin je video zal bekeken worden > right content at the right moment Kort en krachtig (max. 30 sec) Campagne luik

12 DOELPUBLIEK? ≠ per campagne Definieer referentiepersoon DOEL? Conversie (vb. verzekeringsvoorstel aanvragen, registratie Skoebidoe) Awareness (bij imagocampagne) Campagne luik

13 METEN? Via KPI’s Aantal conversies Bereik (aantal views) Waarde uitdrukken in cost/conversie en cost/view Campagne luik Voorbeelden

14 De 2 niveaus samen geven een strategische meerwaarde via remarketing / retargeting o Iemand bereiken op basis van voorgaand zoek- en surfgedrag o Laten ons toe te weten te komen in welke fase iemand zich bevindt (Attention – Interest – Desire – Action) en welke boodschap we moeten brengen. o Vb. Iemand die via search als op landingspagina CM-MediKo Plan terechtkwam, maar niet converteerde, opnieuw bereiken via video. Content luik Campagne luik


Download ppt "Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en."

Verwante presentaties


Ads door Google