Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdLeona Boer Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Hoe verhoog je de waarde van het Special Heroes programma? Profilering en werving van middelen Rob Fransen & Carolien Kram 30 juni 2015
2
Waarom geven mensen? Scholen en partnerships Jouw wervingsvraag De wervingstabel De wervingspropositie Wat gaan we doen?
3
Hoe gaan we het doen?
4
Geven?
5
Geefmotieven
6
Verbeelden Speculeren Raden Verbreekt regels Neemt risico’s Houd van verrassingen Nieuwsgierig Spelen Empatisch Les geven Aanraken Expressief Emotioneel Spiritueel Praten Gevoelens Vaststellen procedures Preventieve acties Realiseren Ordelijk Op tijd Organiseren Betrouwbaar Plannen Analyse Kritisch Realistisch Kwantificeren Feitelijk Doelgericht Rationeel Mathematisch Vier verschillende ik-’en www.hbdi.nl
7
Bedenk geefredenen per kleur Waarom geven en krijgen?
8
4 x geven en krijgen
11
Bepaal je wervingsvraag
12
De wervingsvraag
13
De wervingsvraag van De Wegwijzer € 5000,- 5 vrijwilligers
14
Bepaal je wervingsvraag Wie ben je en voor welke organisatie ga je werven? Begin met jezelf Voor welke ambitie ga je werven? Vraag specifiek en persoonlijk Formulier je ambitie zo helder mogelijk Wat heb je daar aan geld, mensen en middelen voor nodig? Begroting
15
Beschrijf je wervingstabel
16
De wervingstabel
17
Subsidies & fondsen SubsidiesLokaal (vooral) – trend: projectmatig – nooit alvast starten Fondsen Vermogens/ geldwervend - eenmalig – samenwerken - 11.000 – veel lokaal – euro’s teveel - projecten! - zoek - zorg voor lokale p.r. – nooit alvast starten - vernieuwend Gulle gevers BedrijvenVaak donateur – meerwaarde! – sponsors – breng in kaart – lokaal/regionaal – in natura kansrijk ParticulierenVeel werk – lage opbrengsten – op lange termijn - donateurs - bij grote doelgroepen interessant Grote GiftenVanuit donateurs – onderzoek – fonds op naam? Acties Acties & eventRelatief veel werk - andere doelen(gezellig)? – Loterijen PrijsPrijsstelling, lidmaatschap, entree Financieren van de ambitie
18
Wervingspiramide
19
Ja - Ja - Ja De drie JA schillen
20
De wervingstabel van De Wegwijzer € 5000,- & 5 vrijwilligers Fonds Sponsoren Vrienden Vrijwilligers € 2.500,- € 750,- Tijd €25,-
21
Gever ProspectsAantalBedragTotaal Fonds 31€2.500€2.500 Sponsors103€750€2.250 Sponsors (natura)1051 keer per week Vrienden van10010€25€250 Resultaat€5.000 Dekkingsplan van De Wegwijzer
22
Beschrijf de wervingstabel Welke financieringsbronnen zijn interessant? Subsidies en fondsen Gulle gevers Acties en Events Voor welk bedrag kan je die benaderen? Wervingspiramide Hoeveel mensen/partijen kan je benaderen? Wervingskringen
23
Beschrijf de wervingspropositie.
24
De wervingspropositie
25
Voor welke ambitie wil je gaan werven? Welke opties zijn interessant voor dit geversegment? Welk bedrag hebben gevers daarvoor over? Wie zijn je gevers? Wat zijn de geefmotieven van je gevers? Welke tegenprestaties kan je daarvoor bieden? Voorbeelden en ideeën. Beschrijf de wervingstabel
26
De wervingspropositie van De Wegwijzer Voor € 750,- laat je de klas van Marianne sporten met het Special Heroes programma en wordt je rugsponsor tijdens de sportdag. € 5000,- & 5 vrijwilligers Voor € 750,- laat je de klas van Marianne sporten met het Special Heroes programma en word je rugsponsor tijdens de sportdag. Voor € 750,- laat je de klas van Marianne sporten met het Special Heroes programma en wordt je rugsponsor tijdens de sportdag. Voor € 750,- laat je de klas van Marianne sporten met het Special Heroes programma en t je rugsponsor tijdens de sportdag.
27
Afsluiting
28
Contact gegevens Whise Carolien Kram Senior consultant Whise 06 44521600 Carolien.kram@whise.nl
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.