De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Hoe verhoog je de waarde van het Special Heroes programma? Profilering en werving van middelen Rob Fransen & Carolien Kram 30 juni 2015.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Hoe verhoog je de waarde van het Special Heroes programma? Profilering en werving van middelen Rob Fransen & Carolien Kram 30 juni 2015."— Transcript van de presentatie:

1 Hoe verhoog je de waarde van het Special Heroes programma? Profilering en werving van middelen Rob Fransen & Carolien Kram 30 juni 2015

2 Waarom geven mensen? Scholen en partnerships Jouw wervingsvraag De wervingstabel De wervingspropositie Wat gaan we doen?

3 Hoe gaan we het doen?

4 Geven?

5 Geefmotieven

6 Verbeelden Speculeren Raden Verbreekt regels Neemt risico’s Houd van verrassingen Nieuwsgierig Spelen Empatisch Les geven Aanraken Expressief Emotioneel Spiritueel Praten Gevoelens Vaststellen procedures Preventieve acties Realiseren Ordelijk Op tijd Organiseren Betrouwbaar Plannen Analyse Kritisch Realistisch Kwantificeren Feitelijk Doelgericht Rationeel Mathematisch Vier verschillende ik-’en www.hbdi.nl

7 Bedenk geefredenen per kleur Waarom geven en krijgen?

8 4 x geven en krijgen

9

10

11 Bepaal je wervingsvraag

12 De wervingsvraag

13 De wervingsvraag van De Wegwijzer € 5000,- 5 vrijwilligers

14 Bepaal je wervingsvraag Wie ben je en voor welke organisatie ga je werven? Begin met jezelf Voor welke ambitie ga je werven? Vraag specifiek en persoonlijk Formulier je ambitie zo helder mogelijk Wat heb je daar aan geld, mensen en middelen voor nodig? Begroting

15 Beschrijf je wervingstabel

16 De wervingstabel

17 Subsidies & fondsen SubsidiesLokaal (vooral) – trend: projectmatig – nooit alvast starten Fondsen Vermogens/ geldwervend - eenmalig – samenwerken - 11.000 – veel lokaal – euro’s teveel - projecten! - zoek - zorg voor lokale p.r. – nooit alvast starten - vernieuwend Gulle gevers BedrijvenVaak donateur – meerwaarde! – sponsors – breng in kaart – lokaal/regionaal – in natura kansrijk ParticulierenVeel werk – lage opbrengsten – op lange termijn - donateurs - bij grote doelgroepen interessant Grote GiftenVanuit donateurs – onderzoek – fonds op naam? Acties Acties & eventRelatief veel werk - andere doelen(gezellig)? – Loterijen PrijsPrijsstelling, lidmaatschap, entree Financieren van de ambitie

18 Wervingspiramide

19 Ja - Ja - Ja De drie JA schillen

20 De wervingstabel van De Wegwijzer € 5000,- & 5 vrijwilligers Fonds Sponsoren Vrienden Vrijwilligers € 2.500,- € 750,- Tijd €25,-

21 Gever ProspectsAantalBedragTotaal Fonds 31€2.500€2.500 Sponsors103€750€2.250 Sponsors (natura)1051 keer per week Vrienden van10010€25€250 Resultaat€5.000 Dekkingsplan van De Wegwijzer

22 Beschrijf de wervingstabel Welke financieringsbronnen zijn interessant? Subsidies en fondsen Gulle gevers Acties en Events Voor welk bedrag kan je die benaderen? Wervingspiramide Hoeveel mensen/partijen kan je benaderen? Wervingskringen

23 Beschrijf de wervingspropositie.

24 De wervingspropositie

25 Voor welke ambitie wil je gaan werven? Welke opties zijn interessant voor dit geversegment? Welk bedrag hebben gevers daarvoor over? Wie zijn je gevers? Wat zijn de geefmotieven van je gevers? Welke tegenprestaties kan je daarvoor bieden? Voorbeelden en ideeën. Beschrijf de wervingstabel

26 De wervingspropositie van De Wegwijzer Voor € 750,- laat je de klas van Marianne sporten met het Special Heroes programma en wordt je rugsponsor tijdens de sportdag. € 5000,- & 5 vrijwilligers Voor € 750,- laat je de klas van Marianne sporten met het Special Heroes programma en word je rugsponsor tijdens de sportdag. Voor € 750,- laat je de klas van Marianne sporten met het Special Heroes programma en wordt je rugsponsor tijdens de sportdag. Voor € 750,- laat je de klas van Marianne sporten met het Special Heroes programma en t je rugsponsor tijdens de sportdag.

27 Afsluiting

28 Contact gegevens Whise Carolien Kram Senior consultant Whise 06 44521600 Carolien.kram@whise.nl


Download ppt "Hoe verhoog je de waarde van het Special Heroes programma? Profilering en werving van middelen Rob Fransen & Carolien Kram 30 juni 2015."

Verwante presentaties


Ads door Google