Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdKlaas de Lange Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Digitale Dienstverlening aan Ondernemers Patrick van Domburg Wethouder gemeente Zoetermeer
2
Gemeenschappelijk Doel Gezamenlijk verbeteren van het ondernemersklimaat: -kwalitatief goede en zo efficiënt mogelijke dienstverlening, zowel digitaal als fysiek Ondernemers willen immers vooral ondernemen!
3
De Uitdaging Streven is in 2017 100% digitaal te zijn in de dienstverlening richting ondernemers en burgers Mijn boodschap: vooral digitaal doen wat digitaal kan!
4
Zoetermeerse Aanpak Verbeteren van de dienstverlening richting burgers én ondernemers Focus op verminderen administratieve lasten en digitaliseren van zoveel mogelijk producten Afschaffen vergunningen 14 producten via eHerkenning (DigiD bedrijven) 2010: 29% lastendrukvermindering voor ondernemers en 52% voor burgers
5
Zoetermeerse Aanpak Continue afstemming met lokale ondernemers hierover -Bewijs van Goede Dienst Fysieke dienstverlening blijft ook belangrijk! -één-loket-gedachte: sinds 2013 Ter Zake Het Ondernemershuis geopend
6
Aandachtspunten Duidelijkheid geven rondom (nieuwe) digitale dienstverlening essentieel voor ondernemers, burgers en gemeenten -Communicatie essentieel richting 100% Digitaal 2017 Nuance: verschil in digitalisering tussen grote en wat kleinere gemeenten
7
Nieuwste kansen..!!! Nieuwe Ondernemerspeiling: -Inclusief verbetervoorstellen Bewijs van Goede Dienst -Aanmelden kan nu via www.waarstaatjegemeente.nlwww.waarstaatjegemeente.nl E-factureren: -Facturen volledig digitaal ontvangen én verwerken -Kostenbesparing voor zowel de gemeente als de ondernemer eHerkenning: -Veel gemeenten zijn reeds aangesloten (ruim 50) -Ook versneld aansluiten? Geeft u zich dan op bij KING! Ten slotte: grijp samen met je ondernemers de kansen rondom het Ondernemingsdossier
8
Op naar Digitaal 2017! Meer informatie: beterenconcreter@vng.nl
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.