De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Parallelsessie 2.1b Werken met Metis voor vragenlijst studeerbaarheid

Verwante presentaties


Presentatie over: "Parallelsessie 2.1b Werken met Metis voor vragenlijst studeerbaarheid"— Transcript van de presentatie:

1 Parallelsessie 2.1b Werken met Metis voor vragenlijst studeerbaarheid
Hilde Schrooten, K.H.Kempen

2 Databestand Studie-resultaten Databestand Meting-gegevens
Beheerders-module Onderzoekers- module Studenten-module Verwerkings-module Databestand Studie-resultaten Ruwe databestand Resultaats- bestand Databestand Meting-gegevens Databestand Student- gegevens De systemen bestaan uit vier modules: de beheerdersmodule, de onderzoekersmodule, de studentenmodule en de verwerkingsmodule. Via de beheerdersmodule kunnen nieuwe onderzoekers toegevoegd worden. Via de onderzoekersmodule bereidt de onderzoeker de meting voor. In de uitvoeringsfase kan hij de meting via de onderzoeksmodule opvolgen (responstabellen trekken, mails versturen), studentgegevens beheren en resultaten opvragen. Via de studentenmodule kunnen studenten op een gebruiksvriendelijke manier gegevens over hun studietijd invoeren per week. Voor anderstalige studenten is een Engelse versie van de studentenmodule ter beschikking. Via de verwerkingsmodule worden de gegevens verwerkt en wordt er een standaard rapport gegenereerd. Via het databestand Metinggegevens (een Excel-bestand) voert de onderzoeker opleidingsgegevens invoeren (bv. namen oo’s en studiepunten, studenten, onderzoekers/docenten, jaarplanning, activiteitencategorieën). Via het databestand Studentgegevens worden gegevens over studentkenmerken (bv. studieresultaten, vooropleiding) ingelezen.

3 Meting opzetten Aanmelden als onderzoeker: login en wachtwoord ‘studiedag’ bij instelling ‘GroepT’ Databestand metinggegevens van studeerbaarheidswebsite halen en aanpassen Databestand Metinggegevens laten controleren en inlezen Meting online zetten Studentenmodule controleren (Studentenhandleiding van studeerbaarheidswebsite halen en aanpassen)

4 Meting opzetten Wijzigingen aan databestand metinggegevens:
Code: metingcode wijzigen Vragenlijst: vervangen door evaluatievragenlijst voor studiedag (verschillende vraagtypes) Studenten: fictieve teststudent toevoegen met jouw mailadres en jezelf als als docent toevoegen

5 Vraagtypes SCHAAL (bv. Lickertschaal)
KEUZE (meerkeuzevraag, alternatieve categorieën) MATRIXVRAAG + -ITEM (schaal- of meerkeuzevraag in matrixvorm) OPEN (korte open antwoordvraag, tekst of cijfer, max. 250) bv. OPEN/40/T TABELVRAAG + -ITEM (korte antwoordvraag in tabel, tekst of cijfer) bv. TABELITEM/4/C KRUIS (meerkeuzevraag, niet-alternatieve categorieën) KRUISVRAAG + -ITEM (meerkeuzevraag, niet-alternatieve categorieën in tabelvorm) OPMERKING (lange open antwoordvraag, 2000 tekens)

6 Meting uitvoeren Aanmelden als teststudent
Gegevens invullen en registreren Aanmelden als onderzoeker Respons opvolgen Studenten beheren: student toevoegen Resultaten of ruwe data opvragen: morgen in mailbox (Verwerkingsmodule downloaden: niet doen)


Download ppt "Parallelsessie 2.1b Werken met Metis voor vragenlijst studeerbaarheid"

Verwante presentaties


Ads door Google