Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdRenske de Valk Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Paragraaf schrijven h2 Zakelijke brief
2
Wat is een zakelijke brief?
Officiële brief Verzoek Klacht Mededeling Gericht aan een persoon die je niet zo goed kent Officiele instantie
3
Kenmerken Kenmerken van de zakelijke brief: Kort
Beleefd (formeel taalgebruik) Niet emotioneel Formeel taalgebruik: U>>>> jij/je Met vriendelijke groet>>>de mazzel Geachte meneer..>>>Hee/Hoi
4
Briefconventies Vaste afspraken over de indeling
Inleiding: in één zin of korte alinea uitleggen waarom je de brief schrijft.
5
Briefconventies Vaste afspraken over de indeling
Middenstuk: twee á drie alinea`s waarin je jouw verzoek/klacht/mededeling verder uitwerkt.
6
Briefconventies Vaste afspraken over de indeling
Slot: Vat kort samen wat je met de brief wilt bereiken. Je sluit af met een vriendelijke afsluiting.
7
Zo schrijf je een zakelijke brief: adressering
8
Zo schrijf je een zakelijke brief: plaats/datum, onderwerp, aanhef
9
Zo schrijf je een zakelijke brief: plaats/datum, onderwerp, aanhef
10
Zo schrijf je een zakelijke brief: Inleiding, middenstuk, slot
11
Zo schrijf je een zakelijke brief: Inleiding, middenstuk, slot
12
Zo schrijf je een zakelijke brief: afsluiting
13
De hele brief
14
huiswerk Dinsdag : opdracht 1 tm 4 af. Denk eraan dat je de zakelijke brief meeneemt!!!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.