Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Kick-off Train-de-trainer
Gastvrij Atrium MC, 15 april 2015, Laura de la Mar
2
Programma Introductie traject Gastvrijheid: waarom en wat is het?
Visie op gastvrijheid Hoe gastvrij ben ik? Programma
4
Doel Een bijdrage leveren aan een gastvrij Atrium MC
5
Profiel Passie voor gastvrijheid; voorbeeld in gastvrijheid;
verbeteraar; coach; inspireren; investeren.
6
Train-de-trainer Kick-off (vandaag) Drie trainingen (voor de zomer)
Kick-on (na de zomer) 3 uur per bijeenkomst
7
Klant
8
Cliënt
9
Patiënt
10
Gast
11
Wat levert gastvrijheid op?
12
Waardering door te geven
Waardering door te geven. Passie, energie en plezier in je werk door gastvrijheid.
13
minder meer Toelichting NPS inzichten: ambassadeurs i.p.v. tevreden klanten
15
gastgerichtheid is duur, gastheerschap is gratis
mensen dingen beleving
17
Eerste indruk in … seconden
7
18
Welke eerste indruk krijg ik als ik bij jullie op bezoek kom?
19
GET THE BASICS RIGHT
20
Gastheerschap is je tweede beroep
Voor iedere medewerker andere uitdaging i.v.m. kernkwaliteiten
21
kijk door de ogen van de gast
22
Gastvrijheid is een kunstje
Stelling Oneens: kunstje (associatie trucje) is nep Eens; het is niet altijd makkelijk. Je gevoel zegt soms wat anders.
23
Mijn vriendelijkheid is afhankelijk van de vriendelijkheid van de klant.
Stelling Oneens… Zo zou het niet moeten zijn… Eens… zo voelt het wel. Tip: zie de ander als interessant i.p.v. lastig.
25
Gastvrijheid is: behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden.
Stelling Eens: basis van respect. Oneens: iedereen heeft andere behoeften en wensen.
26
Behandel een ander zoals de ander behandeld wilt worden.
27
Gastvrijheid kost tijd
Stelling Eens: Gastvrijheid kost soms tijd. Voorbeeld? Oneens: Soms kost het niet meer tijd (bijv. glimlach). Soms kan het je tijd opleveren. Voorbeeld?
29
Gastvrijheid heeft grenzen
Stelling Eens; er zijn grenzen (tijd, onmogelijkheden in het systeem, eigen veiligheid en persoonlijke grenzen Oneens; grenzen kan je op een gastvrije manier kenbaar maken.
30
Ik ben gastvrij Stelling
31
Mijn collega’s zijn gastvrij
Stelling
32
Atrium is gastvrij Stelling
33
Gastvrijheids- arrogantie
96% vindt zichzelf gastvrij 50% vindt zijn collega gastvrij 35% van de gasten/klanten ervaart gastvrijheid
35
Download de app ‘gastvrijheid’
Facebook.com/GastvrijheidInBedrijf Afsluitend: Verwijs website platform Boek: vraag of wie wil het boek en waarom?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.