Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdPieter-Jan van den Velde Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Organiseren van evenementen
2
Workshop organiseren van evenementen 1.OS/VA/E - evenementenloketten 2.Organiseren van evenementen 3.Q & A Welkom…
3
OS/VA/E - evenementenloketten
4
1.evenementenloketten 1.Organiseren 2.Adviseren 3.Faciliteren 2.GATE15: 1.Organiseren 2.Adviseren 3.Faciliteren voor studenten.
5
Locatie http://zaalzoeker.antwerpen.be Beperkt aantal outdoor mogelijkheden in de stad Vraag raad vooraleer je evenementenaanvraag doet Denk na over de inrichting van het terrein !!! 1. OS/VA/E - evenementenloketten
6
Locatie Indoor locaties met correcte vlarem vergunning Indoor locaties niet zonder correcte vlarem vergunning. 1. OS/VA/E - evenementenloketten
7
Subsidies en materialen Stedelijke Jeugddienst / District Cultuur Provincie Antwerpen Ecobekers (ecohuis) SB/L/BOF: via GATE15 of evenementenloket 6 weken op voorhand: gratis leveren Tot 3 dagen op voorhand zelf afhalen www.antwerpen.be/evenementen 1. OS/VA/E - evenementenloketten
8
Organiseren van evenementen
9
Leidraad bij de organisatie van evenementen: Workshop op maat; focus op openbaar domein Belangrijkste thema’s / opleidingen evenementenmanagement www.antwerpen.be/evenementen 2. Organiseren van evenementen
10
Stappenplan organisatie evenementen: STAP 1: Conceptnota (toelichting) STAP 2: Retroplanning STAP 3: Inplantingsplan STAP 4: Organisatiedraaiboek Deelprojecten met projectveranwoordelijken 2. Organiseren van evenementen
11
De W-Vragen Wie Wat Wanneer Waarom Waar conceptnota 2. Organiseren van evenementen
12
STAP 1: Conceptnota uitschrijven A: Segment-offering matrix 2. Organiseren van evenementen Doelgroep/segmentVraagOfferingHook Klanten/lezers/… in duidelijk afgelijnde groepen te verdelen. Welke vragen hebben je lezers? Welke antwoorden heb jij? De voor -en nadelen per oplossing.
13
STAP 1: Conceptnota uitschrijven B: Documentstructuur Stel een duidelijke structuur op en geef de eerste aanzet van je teksten C: Teksten uitschrijven en matrix toetsen Vul je teksten aan en toets aan matrix D: Visueel samenvattend afwerken 2. Organiseren van evenementen
14
➔ STAP 2: Vorm je concept om tot een retroplanning 1.Maak aan de hand van je conceptnota een opsomming van de verschillende projectonderdelen en geef ieder onderdeel een tijdsinschatting en deadline. Bv: 2.Herorganiseer je opsomming in groepen 3.Sorteer binnen de groep volgens deadline 2. Organiseren van evenementen
16
➔ STAP 3: maak een inplantingsplan Verdeel in zones Trechtersysteem Vermijd rechte hoeken Voorzie voldoende buffers Nooduitgangen (1p/cm) Veiligheidspersoneel Nutsvoorzieningen Service en brandwegen Legende en schaal Check afmetingen van materialen. 2. Organiseren van evenementen
18
Conceptnota Retroplanning Inplantingsplan ➔ STAP 4: Organisatiedraaiboek 2. Organiseren van evenementen
19
Concept Artiesten Animatie Decoratie Andere Communicatie Media (partners) Print Online Field-marketing Andere Hospitality VIP Commerciële en andere partners Infrastructuur Inplantingsplan Front –en backstage infrastructuur Leveranciers Aanvragen Overheid, /wetgevingen, … Verzekeringen Vergunningen, sabam, billijke, … Veiligheid Veiligheidscoördinator Risico-analyse Crowdmanagement Veiligheidsinfrastructuur EHBO, security, toezichters en stewards Overlastpreventie Geluidsplan Buurtbewoners WC’s Afval Vervoer Dagplanning & retroplanning Personeelsplanning Realistische begroting 2. Organiseren van evenementen Organisatiedraaiboek (overlopen)
20
Uitgelicht: Aanvragen Onderzoek vergunningen en wetgevingen Wees op tijd met je aanvraag Formaliteiten Toelatingen bundelen snel raadpleegbaar Antwerpen studentenstad kan je hier perfect in Ondersteunen. www.antwerpen.be/evenementen 2. Organiseren van evenementen
21
Uitgelicht: Veiligheid Veiligheidscoördinator Risico-analyse Crowdmanagement Veiligheidsinfrastructuur EHBO, security, toezichters en stewards … 2. Organiseren van evenementen
22
Uitgelicht: Overlastpreventie Geluidsplan: Start 2013: nieuwe geluidsnormen in Vlaanderen Norm Schauvliege: Tot en met 85 dBa Van 86dBa tot en met 95 dBa Van 95 dBa tot … Buurtbewoners Verwittig en betrek de buurt op tijd Bus een infobrief WC’s Afval Vervoer 2. Organiseren van evenementen
23
Uitgelicht: Medewerkers Gratis vrijwilligersverzekering (toelichting) Maak een duidelijk medewerkerdraaiboek op Elke medewerker weet wanneer hij moet werken Wat hij moet doen Kent veiligheidsprocedures Tip: geef elke medewerker een lanyard met belangrijke telefoonnummers Grotere evenementen: walkies Toets dit draaiboek na uw evenementen om het realistisch aan te passen. Zorg ervoor dat je medewerkers nuchter zijn 2. Organiseren van evenementen
24
Uitgelicht: Evaluatie Plan een evaluatie met alle betrokken partijen: medewerkers partners overheid / politie buurt Doelstelling: leer voor volgende edities uit je fouten 2. Organiseren van evenementen
25
Hoe zat dat nu weet met … ? Ik zit met een ei, ‘t betreft … ? Kan je … nog eens laten zien? Wil je graag meer uitleg geven over … ? Ik wil iets vragen bij een concrete uitdaging, namelijk …... 3. Q&A
26
www.antwerpen.be/evenementen https://www.gate15.be/nl/home http://www.provincieantwerpen.be/aanbod/dwep/dwg/vrijwillige- inzet/vrijwilligersverzekering/aanvraag.htmlhttp://www.provincieantwerpen.be/aanbod/dwep/dwg/vrijwillige- inzet/vrijwilligersverzekering/aanvraag.html Interessante contacten
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.