Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdTine de Ridder Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
ICTO op Locatie 2009 R. van der Zwaard – Opleiding Engels R.vanderzwaard@uva.nl
2
2 digitale projecten De-Bug Your English: webclass voor buitenlandse Erasmus studenten Pilot Het Digitale Theater – samenwerkingsverband tussen Amsterdam en Melbourne, Australië
3
Project 1: De-Bug Your English Probleemstelling Instroom 142 uitwisselingsstudenten – de helft hiervan heeft deficiënties Engels (zeer ernstig tot problemen met schrijven) Score op OPT van 40 of lager Modules AEES I en II niet toereikend genoeg voor deze groep Drukt facultaire onderwijsrendement CEF: A2 B1 B1 B2
4
ICTO-AANVRAAG Ontwikkelen plaats- en tijdsonafhankelijke webclass om aanvangsniveau Engels te verbeteren. Remediërend materiaal in intensieve on- line modules Verbetering participatie Engelstalige BA- programma uitval minder – rendement omhoog
5
Doelstelling pilot 9 modules ter verbetering ingangsniveau Studielast van ongeveer 50 uur met mogelijkheid tot meer Zelfstandig kunnen oefenen van vaardigheden: revision grammatica, woordenschat, leesvaardigheid, maar nadruk op luistervaardigheid Voorbeeld voor andere talen
6
Webclass Digitale omgeving: BlackBoard Pre-toets Oxford Placement Test 6 modules + 6 A-modules (weer en meer) Module 1 t/5 dezelfde structuur: Introduction Listening skills Build your Vocab De-Bug Your Grammar Reading comprehension gradebook for feedback Wrapping up Module 6: lecture Joep Leerssen maken van een college-dictaat – uitwerking posten in gradebook Post-toets
7
Thema’s Module 1: My Fair lady Module 2: Communication & Pronunciation Module 3: Stonehenge Module 4: The Queen Module 5: Rembrandt Module 6: Lecture on Europe
8
Voorbeelden http://blackboard.ic.uva.nl/webapps/portal/ frameset.jsphttp://blackboard.ic.uva.nl/webapps/portal/ frameset.jsp
9
Project 2: Het Digitale Theater ICTO-aanvraag voor 2009/2010 Pilot is reeds gestart: samenwerkingsverband English Department UvA & Drama Department Deakin University Melbourne, Australia Interdisciplinair: drama & language Intermediair: Drupal & Skype Intercultureel: thema is culturele identiteit Intercontinentaal: Europa – Australië
10
Studenten Amsterdam: 2 groepen Minor 4: Language Through Arts and Literature Melbourne: 3-jaars studenten drama
11
Einddoel Australische studenten (20) maken een group-devised performance over het uitwisselingsthema: Culturele identiteit: wie ben ik? Nederlandse studenten (40): schrijven theatre review over (het proces van) de voorstelling
12
Proces Drupal website (Deakin University) –Gedurende het hele semester discussies op fora (culturele identiteit; iconicity; rehearsal diary) –Studiemateriaal; gedichten; schilderijen; student essays; filmpjes; hoorcollege’s –Alle stadia van het script http://www.deakin.edu.au/alt/edsmf/projectaustralia/ Skype: 3 live-sessies – 2 previews met nazit; première. Digitaal theater met podium en publiek iLecture: opgenomen live-sessies voor reference– beeld verdeeld in 2 delen: Amsterdam/Australia
13
Doel van de samenwerking UvA: –contact met native universiteit –discussies op academisch niveau –realistische context –studenten hebben invloed op het script –aantal studenten spelen in de voorstelling Deakin: –intercultureel audience –klankbord voor ideeën, –UvA vormt extra dimensie in het theater
14
Première Live Skype sessie op 20 mei Aanwezigheid van Nederlandse consul in Melbourne Aantal UvA-studenten spelen 17th century Dutch explorers UvA-studenten vormen live audience en schrijven daarna een review Presentatie over dit project op conferentie Venetie, samen met collega uit Australie. http://artsinsociety.com/conference-2009/
15
Met dank voor uw aandacht
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.