Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJoannes Bos Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Communicatie- en Informatiewetenschappen november 2007
2
CIW Beroepsperspectieven Kenmerken opleiding Opbouw studieprogramma Bachelor Master Studeren in de praktijk Studievereniging Vragen en afronding
3
Beroepsperspectieven
4
Mogelijke beroepen Onderzoek Onderwijs Beleid Film en tv-criticus, journalist ICT (o.a. consultant, management) Productieleider bij film, TV, reclame Communicatiemedewerker, -trainer, -adviseur Voorlichting, tekstschrijven (o.a. nieuwe media) Omroepen, filmfestivals (redactie, programmering)
5
Academisch Onderzoeksgericht Mediavergelijkend Interdisciplinair Kenmerken CIW in Utrecht
6
150 eerstejaars studenten 454 CIW studenten 99 BA diploma’s in 2006-2007 De opleiding in cijfers
7
Communicatiekunde en mediastudies Object: communicatie –Gemedieerd oude media (F2F, schrift, film, tv) nieuwe media (internet, games) –Talige en beeldcommunicatie –Interpersoonlijke communicatie –Massacommunicatie Methodologische diversiteit
8
Bachelor/Master-systeem Bachelorfase: 3 jaar (24 cursussen) Major (18 cursussen) Profileringsruimte bijv. Minor (6 cursussen) Masterfase: 1 of 2 jaar (60 of 120 ECTS) Master (60 of 120 ECTS)
9
periode 1periode 2periode 3periode 4 jaar 1 Inleiding CIWTheorie en analyse van beeld en geluid Geschiedenis/ theorie nieuwe media Media, cultuur & maatschappij Geschiedenis medialandschap Communicatie in het academisch domein (context) Instrueren en overtuigen Tekst en discourse jaar 2 MajorInleiding mediavergelijking MajorFilosofie van media en communicatie (context) MajorAcademische contextcursus Major jaar 3 Major: bijv. Practicum video/nm Profilerings- ruimte Profilerings- Ruimte Profilerings- ruimte Bachelor eindwerkstuk Profilerings- ruimte
10
Cursussen eerste jaar (onder voorbehoud) Inleiding CIW Theorie en analyse van beeld en geluid Geschiedenis van het medialandschap Communicatie in het academisch domein Geschiedenis en theorie van de nieuwe media Instrueren en overtuigen Media, cultuur en maatschappij Tekst en discourse
11
Tweede & derde jaar (verplicht) Inleiding mediavergelijking Filosofie van media en communicatie Eindwerkstuk BA
12
Communicatie Methoden in communicatief onderzoek Tekstontwerp en overtuiginskracht Mondelinge interactie Film/televisie Televisiegenres Film- en bioscoopcultuur Nieuwe media digitale cultuur Nieuwe media en het auteursrecht Nieuwe media en populaire cultuur Practicum video of nieuwe media Tweede & derde jaar, voorbeelden:
13
Communicatiestudies Film- en Televisiewetenschap Nieuwe Media en Digitale Cultuur Mastermogelijkheden
14
Hoe werkt het onderwijs? Hoorcolleges Werkcolleges Zelfstandig WebCT, elektronische leeromgeving Toetsen
15
Begeleiding bachelor student Studieloopbaanbegeleiding: - Docent - Tutoraat - Studie-adviseur www.let.uu.nl/studiepunt Stagecoördinator Coördinator internationalisering (Bindend) studieadvies
16
Computerleerzalen (CIM) Studio, opname en montagefaciliteiten DVD, videocollectie Bibliotheken Faciliteiten
17
Studievereniging Contact Wat is een studievereniging? Activiteiten Website Lid worden www.svcontact.nl
18
CIW Alles over CIW:www.let.uu.nl/ciwwww.let.uu.nl/ciw Met digitale proefcolleges! Studiepunt letteren (Drift 8) www.let.uu.nl/studiepunt Studievereniging Contact: www.svcontact.nlwww.svcontact.nl FAQ over studeren aan de U.U. www.qdesk.uu.nl
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.