Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdKrista Simons Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
De ijsjesmarkt 13 december 2012
2
De kern De 4 p’s: de marketingmix De vraag
3
Raketijs vs. Häagen-Dazs vs. ijsboer
4
Raketijs OlaHäagen-Dazsijsboer Prijzen €3,25/9stuks (= €0,36/stuk) €5,49/500ml €7,50/doos (2l) (of €0,60/bol) Mogelijkheid van slagroom xx Waterijsx Romigxx Potje met lepelxx Hoorntjex Keuze in smakenxx Slechts 1 soortx Mogelijkheid van warme chocoladesaus x
5
De kern De 4 p’s De vraag ◦ Factoren die de vraag beïnvloeden
6
Vraag naar ijsjes HBp36 Wat beïnvloed de gevraagde hoeveelheid ijsjes? Toename van de factor leidt tot: Afname van de factor leidt tot: Prijs product van Q v van Q v Mooi weer van Q v van Q v Budget van Q v van Q v Reclame van Q v van Q v Concurrentie van Q v van Q v
7
De kern De 4 p’s De vraag ◦ Factoren die de vraag beïnvloeden ◦ De vraagcurve
8
Vraagcurve HBp 38 - 39
9
De kern De 4 p’s De vraag ◦ Factoren die de vraag beïnvloeden ◦ De vraagcurve Het aanbod ◦ Factoren die het aanbod beïnvloeden
11
Aanbod van ijsjes HBp37 Wat beïnvloedt de aangeboden hoeveelheid ijsjes? Toename van de factor leidt tot: Afname van de factor leidt tot: Prijs product van Q A van Q A Veel papierwerk (duurt lang) van Q A van Q A corruptie van Q A van Q A
12
De kern De 4 p’s De vraag ◦ Factoren die de vraag beïnvloeden ◦ De vraagcurve Het aanbod ◦ Factoren die het aanbod beïnvloeden ◦ De aanbodcurve
13
Aanbodcurve HBp 39 - 40
14
De kern De 4 p’s De vraag ◦ Factoren die de vraag beïnvloeden ◦ De vraagcurve Het aanbod ◦ Factoren die het aanbod beïnvloeden ◦ De aanbodcurve Het evenwicht
15
HBp 39
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.