De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De ijsjesmarkt 13 december 2012. De kern De 4 p’s: de marketingmix De vraag.

Verwante presentaties


Presentatie over: "De ijsjesmarkt 13 december 2012. De kern De 4 p’s: de marketingmix De vraag."— Transcript van de presentatie:

1 De ijsjesmarkt 13 december 2012

2 De kern De 4 p’s: de marketingmix De vraag

3 Raketijs vs. Häagen-Dazs vs. ijsboer

4 Raketijs OlaHäagen-Dazsijsboer Prijzen €3,25/9stuks (= €0,36/stuk) €5,49/500ml €7,50/doos (2l) (of €0,60/bol) Mogelijkheid van slagroom xx Waterijsx Romigxx Potje met lepelxx Hoorntjex Keuze in smakenxx Slechts 1 soortx Mogelijkheid van warme chocoladesaus x

5 De kern De 4 p’s De vraag ◦ Factoren die de vraag beïnvloeden

6 Vraag naar ijsjes HBp36 Wat beïnvloed de gevraagde hoeveelheid ijsjes? Toename van de factor leidt tot: Afname van de factor leidt tot: Prijs product  van Q v  van Q v Mooi weer  van Q v  van Q v Budget  van Q v  van Q v Reclame  van Q v  van Q v Concurrentie  van Q v  van Q v

7 De kern De 4 p’s De vraag ◦ Factoren die de vraag beïnvloeden ◦ De vraagcurve

8 Vraagcurve HBp 38 - 39

9 De kern De 4 p’s De vraag ◦ Factoren die de vraag beïnvloeden ◦ De vraagcurve Het aanbod ◦ Factoren die het aanbod beïnvloeden

10

11 Aanbod van ijsjes HBp37 Wat beïnvloedt de aangeboden hoeveelheid ijsjes? Toename van de factor leidt tot: Afname van de factor leidt tot: Prijs product  van Q A  van Q A Veel papierwerk (duurt lang)  van Q A  van Q A corruptie  van Q A  van Q A

12 De kern De 4 p’s De vraag ◦ Factoren die de vraag beïnvloeden ◦ De vraagcurve Het aanbod ◦ Factoren die het aanbod beïnvloeden ◦ De aanbodcurve

13 Aanbodcurve HBp 39 - 40

14 De kern De 4 p’s De vraag ◦ Factoren die de vraag beïnvloeden ◦ De vraagcurve Het aanbod ◦ Factoren die het aanbod beïnvloeden ◦ De aanbodcurve Het evenwicht

15 HBp 39

16


Download ppt "De ijsjesmarkt 13 december 2012. De kern De 4 p’s: de marketingmix De vraag."

Verwante presentaties


Ads door Google