Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdSimon Bosmans Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Game till you shop Team 2 Joep Voorn Mike van Rossum
Mireille van der Laan Linsey Jepma Steve Zonneveld
2
Game till you shop Doelgroep waarom Wii Onderscheiding Trigger
Gameplay Pricing
3
Doelgroep Vrouwen Leeftijdscategorie van 45 t/m 50 jaar
Met (vooral) een gezin
4
Waarom? Nog geen spel voor vrouwen met een gezin
Vrouwen spelen weinig vanwege Beperkte tijd Onaantrekkelijke spellen Andere prioriteiten (bijv. lezen)
5
Persona Joke Smit Hobbies: Gardening Playing with her children,
Hobbies: Gardening Playing with her children, Reading a book Computer usage: Mostly ing Sometimes simple games Search for groceries Search for clothes, perfumes, etc Demographic information Goals Behaviours Age 47 Wants everything as simple as possible Wants to use the pc quick and easy keeps in contact with friends Makes appointments Orders stuff (clothes, perfume, shoes, bags) Quickly irritated by computer because she knows how it works Little computer usage Occupation: working at a bank (manager loans) Family: Husband, 55 Children, 16 and 18 Income: €
6
Game consolE? Wii Doelgroep beschikt over deze gameconsole
Gemakkelijker in gebruik (1) Aantrekkelijke vormgeving(2) Lichamelijk bezig zijn
7
Onderscheiding Vrouwen Korte spellen Platform met kleine spellen
Punten scoren is korting verdienen
8
Trigger Highscore verbeteren korting verdienen (volgt later bij de ‘pricing’)
9
GAMEPLAY Snelle en overzichtelijke keuze uit spellen
Zie Startscherm (volgt hierna) Kort spel Gauw een spel tussendoor
10
STARTSCHERM
11
CHALLENGE Zoveel mogelijk punten halen korting!
12
VERPAKKING: ‘Game till you shop’
13
Pricing 13
14
Price Making money Spending money (costs) Break-even point
Setting a suggested retail price Bijenkorf deal Spending money (costs) Break-even point
15
Making Money - Setting a SRP
Consumers perception of a balanced price Keeping it above the total cost per unit 15
16
Making Money - Setting a SRP
Consumers perception of a good price
17
Making Money - Setting a SRP
Consumers perception of a good price
18
Wiskunde Een SRP van €24,95- betekend dat
De winkel een €21,01 van de klant krijgt (zonder BTW). Uitgaand van een Marge van 15%: De winkel verdiend €3.15 De winkel koopt ons product direct voor €17,68 Op deze manier wordt het onmogelijk om winst te maken, maar...
19
Making Money – Bijenkorf deal
Bijenkorf geeft 18% van de productprijs aan ons Wij geven 10% hiervan aan de gebruiker
20
Making Money 20
21
Spending money - Costs Eenmalige kosten (Fixed costs) = 12.000.000
development kosten, etc. Kosten per product (Variable cots) = 1.25 Materiaal kosten, Distributie kosten, etc. Total Costs per product (uitgaande van internationale verkoop): € 25,-
22
Break-even point Gemiddeld Bijenkorf product is 150 euro
Gemiddelde inkomsten per verkocht Bijenkorf product zijn dus 8,25 euro Bij een verkoop van stuks waarbij elke gebruiker 4 producten bij de Bijenkorf koopt verdienen wij: / (17, = 65,68 per product) = stuks om winst te maken. 22
23
bronnen (1)/(2) informatie uit verschillende interviews
Afbeeldingsbronnen: 00%5B1%5D.jpg HdZIPP_8YLQ/s1600/time-management-clock.jpg
24
Vragen?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.