Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdRebecca Thys Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012
2
Marsroute Vragen, ervaringen, evaluatie: vorige bijeenkomst + periode tot op heden Productkeuze + Assessmentteams + PPO Modellen en concepten hfst. 7, 10 en 11 Presentaties Afsluiting en evaluatie
3
Vragen, ervaringen, evaluatie: vorige bijeenkomst + periode tot op heden
4
Bron- vermelding Verwijzingen Voetnoten
5
Planning assessment- teams
6
Problemen bij het inleveren van examenwerk? (viral)
7
Concepten en modellen Hoofdstuk 8, 10 en 11 Vraag 16, 17, 18, 19, 20, 26, 27 en 29 Per vraag twee of drie studenten 15 minuten voor een goede voorbereiding Beschrijving + concrete voorbeelden + eventuele wetenswaardigheden Uitleg (presentatie) door één student
8
vraag 16
9
vraag 17
11
vraag 18
12
Coca-Cola: light, zero, fruit Yamaha: scooters, keyboards, hifi-sets Seiko: Seiko Lasalle, Pulsar Unilever
14
vraag 19
16
vraag 20
17
sponsoring beurzen, evenementen, tentoonstellingen vraag 26
20
Sales Promotion Korte termijn effecten Type – Consumentenpromoties – Trade promotions – Zakelijke promoties
21
Public Relations Goede betrekkingen met doelgroepen Geloofwaardiger Groeiend belang Identiteit vs imago Corporate pr vs marketing pr
22
Persoonlijke verkoop Schakel tussen klant en bedrijf Duur Structuur: - Rayon - Product - Klant Grootte apparaat Intern vs extern Beloning, vast vs variabel
23
Direct Marketing Directe distributie + communicatie instrument Nieuw business model met internet en e-commerce Voordelen – Voor afnemers gemakkelijk in gebruik – Voor aanbieders met databasemarketing Opbouwen relaties Bereiken Individu of kleine groepen, juiste timing en efficient
24
vraag 27
25
vraag 28
26
Shift in marketingdenken
27
Nieuwe Digitale vormen Mobile marketing Online marketing Viral marketing – Het delen van grappige/coole content – Free publicity Experience marketing – Blijvende persoonlijke indruk/belevenis – Eventmarketing – Sportmarketing en sponsoring – Entertainmentmarketing (product placement) Narrow casting – Op juiste moment, juiste boodschap, juiste doelgroep (Point of Sale)
28
Viral
29
Fedex
30
vraag 29
31
presentaties
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.