Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdClara Maes Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
2
Inhoud Inleiding Dus er is geen probleem bij jongeren? De branche heeft toch nood aan een hoge omzet? Waarom zijn jullie tegen een verbod op alcoholreclame? Vinden jullie het sluiten van distributiekanalen een oplossing? Wat vinden jullie van de accijnsverhogingen?
3
Inleiding Over het algemeen daling bij jongeren 35% tussen 12 en 15 jaar drinkt 1/10 e van een glas per dag Tussen 12 en 14 jaar
4
Dus er is geen probleem bij jongeren? Elk gebruik onder 16 jaar = MISBRUIK Branche werkt er hard tegen Een lichte ommekeer Wel kwestie van tijd Ouders blijven belangrijkste factor
5
De branche heeft toch nood aan een hoge omzet? Vooral continuïteit Respect voor omgeving & doelgroep Verantwoord gebruik & voorkomen van misbruik! Omzet door jongeren < bedrijfsmatige nadelen
6
Waarom zijn jullie tegen een verbod op alcoholreclame? Alcoholreclame = meer alcoholconsumptie Sinds 1980: reclame consumptie Creëren van een merkvoorkeur Vergelijkbaar met andere reclame Vb. waspoeder of tandpasta
7
Vinden jullie het sluiten van distributiekanalen een oplossing? 66% krijgt eerst drank thuis Weinig zin om verkooppunten te sluiten Wel optreden als: Bewuste verkoop aan -16-jarigen
8
Wat vinden jullie van de accijnsverhogingen? Accijnzen misbruik blijft gelijk Verantwoorde drinkers zullen minderen Dus lost geen problemen op! Jongeren willen erbij horen Accijnsverhogingen houdt hen niet tegen Ze zullen besparen op andere dingen
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.