De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Advies presentatie Peter Bechtold Mandy Minkels Jeroen Dusseldorp

Verwante presentaties


Presentatie over: "Advies presentatie Peter Bechtold Mandy Minkels Jeroen Dusseldorp"— Transcript van de presentatie:

1 Advies presentatie Peter Bechtold Mandy Minkels Jeroen Dusseldorp
Tutorgroep 22 Peter Bechtold Mandy Minkels Jeroen Dusseldorp Jordy van den Berg

2 Onderwerpen die aan bod komen
Over de branche: Trends en ontwikkelingen Kansen en bedreigingen Behoefte klant Groeimogelijkheden: Innovaties Kansen in Azië Strategische groeirichting

3 Over de fitnessbranche
Trends en ontwikkelingen Trends Ontwikkelingen Gezondheid Hevige concurrentie Vergrijzing Focus op doelgroepen: - Lowbudget-concepten - Ladiescentra Meer fitnessmogelijkheden Trends en ontwikkelingen In de fitnessbranche zijn er verschillende trends en ontwikkelingen. Een belangrijke ontwikkeling is de hevige concurrentie. Er zijn zoveel fitnesscentrums in Nederland. Dit zijn niet allemaal verschillende bedrijfjes, maar ook grote ondernemingen met meerdere vestigingen. Dit doen ze voor schaalvergroting, door middel van ketenvorming en franchise. Fitnessketen worden steeds dominanter! Ook is de toenemende aandacht voor gezondheid een belangrijke trend. Mensen willen graag sporten voor hun gezondheid, zelfs de vergrijzende consument. Een ontwikkeling binnen de fitnessbranche is de focus op doelgroepen, vooral de lowbudget- en ladiescentra. Fitnessketen maken hun prijzen steeds lager en je kunt steeds meer voor die lage prijs doen. Ook zijn er buiten de fitnesscentra fitnessmogelijkheden, je kunt voortaan sporten op het werk, bij hotels, fysiopraktijken en zelfs op scholen!

4 Over de fitnessbranche
Kansen en bedreigingen Kansen Fitness is erg populair in Nederland Veel aandacht voor overwicht en gezonde voeding. Persoonlijke begeleiding neemt toe Fitness als medicijn Bedreigingen Verdringingsmarkt Gekwalificeerd personeel met de juiste aandacht is schaars De all-inclusive concepten zijn conjunctuurgevoelig

5 Behoefte klant Gezond leven Voeding Stressmanagement Low budget
Persoonlijke begeleiding door gekwalificeerd personeel

6 Over de fitnessbranche
Kortom Trends en ontwikkelingen Kansen Behoefte

7 Groeimogelijkheden Innovaties
Fysiotherapeuten die een afdeling huren waarbij ze met patiënten gaan sporten. Sporten in de buitenlucht. Ouderen die massaal de sportschool vinden. Virtuele fitness Meditatieruimtes. fysiotherapeuten die een afdeling huren waarbij ze met patiënten gaan sporten: Mensen die klachten hebben en bij een fysiotherapeut of arts lopen moeten vaak voor herstelling in een fitnesscentra krachttrainingen doen. Vroeger moesten ze dat alleen doen, maar steeds vaker gebeurd het dat de fysiotherapeut een ruimte afhuurt waarbij er word getraind voor het herstel van de persoon. Sporten in de buitenlucht: In Azië is het al heel populair om in de buitenlucht met grote groepen te sporten. In het westen zijn doen de mensen dat nog niet, maar daar komt verandering. HealthCity kan zich richten op de mensen die graag buiten willen sporten dit kan doormiddel van groepslessen skeeleren, yogaoefeningen, hardlopen etc. de belangrijkste doelgroep zal mensen zijn die graag in groepsverband willen sporten en voor het sociale aspect gaan sporten. Je kan ook nog gewoon krachttrainingen doen in de openlucht een aantal fitnessapparaten zullen buiten onder een overkapping staan, waardoor je toch gewoon kan genieten van de natuur. Virtueel fitness: Virtueel fitness is in grote opkomst voordelen hiervan zijn dat de mensen gewoon thuis kunne blijven en kunnen fitness wanneer zij er tijd voor hebben. Healtchcity zou fitnessprogramma’s op internet kunnen zetten waardoor mensen een abonnement aanschaffen, waardoor ze de fitnessprogramma’s kunnen zien en kunnen volgen. Ze moeten wel oppassen dat de mensen niet naar goedkopere variaties gaan zoals de wii fit en playstation fitness, deze variatie is goedkoper. Ook is er geen feeling met het fitnesscentra en daardoor zullen mensen sneller stoppen en/of weggaan bij het centra. Mediatieruimtes: Wat ook in een rap tempo opkomt zijn mediatieruimtes. Mediteren is goed voor je geest en laat je weer logischere nadenken, ook is bewezen dat als je mediteert je geconcentreerder bent, je gaat je ook fitter, gelukkiger en meer energieker voelen hierdoor kan je beter werk leveren maar ook beter sporten. Ouderen die massaal de sportschool vinden Nederland vergrijst waar een paar jaar geleden nog jongeren naar de sport school gingen gaan nu steeds meer ouderen naar de sportschool. De ouderen in Nederland hebben nu nog alleen een bankje in het park of een muurtje in de stad waardoor ze al snel hangouderen worden genoemd. In Azie hebben ze daar al slimme oplossingen voor speeltuinen waar geen schommels en wipkippen staan maar speelse apparaten waar senioren in beweging mee blijven. HealthCity kan deze innovatie combineren met het buitensporten, waardoor ze twee vliegen in een klap kunnen vangen.

8 Groeimogelijkheden Kansen in Azië Azië groeit steeds meer
De middenklasse breidt steeds ook uit Luxe activiteiten Groepslessen zijn zeer populair in Azië Azië is flink aan het groeien. Ze gaan met de tijd mee en worden steeds groter. Als HC zich in Azië vestigt zal zij meer klanten krijgen. Ook krijgen ze een grotere naamsbekendheid doordat ze zich internationaal uitbreiden. Er zullen veel kansen liggen in Azië doordat zij aan het groeien zijn en dus ook steeds meer te besteden hebben. Er zal plaats worden gemaakt voor luxere activiteiten zoals bij het fitnesscentra ook in de sauna kunnen, gebruik maken van de zonnebank. Dit zijn allemaal faciliteiten die misschien nog niet zo bekend zijn in Azië! Vooral China is een groeiend land, meer dan 100 miljoen chinezen mogen zich tot de middenklassen rekenen. De middenklasse heeft meer te besteden en kan dus meer uitgeven. De groepslessen die in Nederland worden gegeven zoals yoga of pilates kunnen daar ook worden gegeven. Het zullen de aziaten ook wel aantrekken om van alles in een fitnesscentra te beoefenen.

9 Groeimogelijkheden Strategische groeirichting
Waar moet HealthCity zich op gaan richten in de toekomst? Afweging tussen huidige concepten & innovaties Trend is het groeiende low budget Basic concept Een kans voor HealthCity HealthCity zal als ze willen groeien zich ergens op gaan richten. Ze zullen een afweging moeten maken of ze zich gaan richten op de huidige concepten of op de innovaties die er zijn bedacht. Er zijn verschillende afwegingen gemaakt. Een trend binnen de fitnessbranche is het groeien van de low-budget centra´s. HealthCity heeft een soortgelijk concept als low budget centra´s, namelijk het basic concept. Dit is een behoefte van de klant en ze zullen hierop in moeten spelen.

10 Groeimogelijkheden Kortom Er liggen mogelijkheden om te innoveren
In Azië liggen kansen op groei Basic concept

11 Ons advies Over de branche Voor groeimogelijkheden
Focussen op trends en ontwikkelingen Kansen benutten Inspelen op behoefte van de klant Investeren in innovaties Een nieuwe markt zoeken in Azië Basic concept als strategische groeirichting Bij bedreigingen omzetten in kansen bedoel ik dat er bij bijvoorbeeld schaarste aan goed opgeleid personeel als een kans wordt gezien. Als HealthCity erin slaagt goed opgeleid personeel aan te nemen, zijn ze een stap voor op de concurrentie. Op die manier kan dat als kans gezien worden.

12 Bedankt voor uw aandacht…
Zijn er nog vragen?


Download ppt "Advies presentatie Peter Bechtold Mandy Minkels Jeroen Dusseldorp"

Verwante presentaties


Ads door Google