De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

NEMO vakdidactische opdracht

Verwante presentaties


Presentatie over: "NEMO vakdidactische opdracht"— Transcript van de presentatie:

1 NEMO vakdidactische opdracht
Annet / Marcello

2 Inhoud Doelgroep Doelstelling Spel uitleg Spel ontwerp Wedstrijd Voordelen Media Cadeau, lespakket voor scholen Vragen?

3 Doelgroep Klassen-groepen van scholen (reserveren) 8 t/m 16 jaar.
Speciaal onderwijs Praktijk onderwijs

4 De doelstelling Nemo wil een nieuw ontwerp voor een (cross-mediaal) exhibit Onze doelgroep zijn doeners, door ze dit spel te laten spelen (schreeuwen) zien ze ook een resultaat met een visueel beeld. (Kolb methode) leren op een eenvoudige, begrijpelijke manier dat er meerdere vormen zijn van energieen zijn (dit op aanvraag mbv het digischerm in de speelkamer) leren beleven door te doen dat zij nu met kinetische energie werken leert innovatief denken wordt gestimuleerd door deze vorm van techniek

5 De doelstelling van SHOUT
Wat moet onze doelgroep kennen/kunnen/vinden/voelen als weer buiten NEMO loopt?  kennen - dat geluid energie kan opwekken. kunnen - dit soort energie gebruiken. vinden  - dat het een leuke ervaring is geweest. voelen  - tevredenheid door het wedstrijd element.

6 Entree MOBIELE telefoon (wi-fi) DIGISCREEN LOG IN (via internet)
Men krijgt een inlogcode voor alle spellen in Nemo

7 De wedstrijd (Ons spel) SHOUT WALL OF FAME WEDSTRIJD Winaars : 1. 2.
Inlogcode `SHOUT` WALL OF FAME WEDSTRIJD Log in Winaars : 1. 2. 3.. (Ons spel) SHOUT Cadeautje !

8 Een simpel uitleg - hoe werkt deze technologie.
Geluidsgolven (kinetische energie) De lamp brandt ! Omzetter kinetische energie in elektrische energie (Geluid gebruikt voor energie op te wekken)

9 Ontwerp spel (door geluid naar elektrische energie) :
Kamer 4x3 m2 Geluid geisoleerde

10 Speluitleg SHOUT 1 digitaal scherm 2 stoelen 2 microfonen
2 grote mobiele speelgoed telefoons aan de muur opgehangen.

11 De wedstrijd kan beginnen !!!
Schreeuw en win !!! FIGHT !!!

12 Wie laadt sneller de batterij van zijn mobiele telefoon op ???

13 Het scherm toont gegevens :
Snelheid dB/sec Geluidskracht

14 Media Men kan met de bluethooth code in de website van NEMO inloggen !
Via socialnetworks met vrienden de resultaten van WALL of FAME nakijken !

15 Cross-mediaal Mobiele telefoon Internet computer Sociale Media
NEMO (SHOUT) Inlogcode Wall of Fame Scholen Contactgegevens Medeleerlingen Mobiele telefoon Internet computer Sociale Media

16 Voordelen Leren door te doen filosofie (spelen!)
De ADHD- er is zijn energie kwijt. Competitie Leuk / spannend Fascinerend voor de doelgroep Wall of fame Cadeau voor de beste school/beste speler

17 Extra Cadeau voor de winnaar Wall off fame, beste schreeuwer
Certificaat, T-shirt, of lespakket werkstuk naar keuze

18 Lespakket voor scholen
Lespakket Energie (basisschool groep 8,praktijkschool, speciaal onderwijs) voor de denkers Vormen van duurzame energie opwekken Aan de de hand van deze theorie ook een werkstuk laten maken hierover voor de doeners =104&Itemid=96 datal.opitec.com/startseite_nl/Brochure-Brandstofcel.pdf

19 VRAGEN ?


Download ppt "NEMO vakdidactische opdracht"

Verwante presentaties


Ads door Google