Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdRegina Sasbrink Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Hoofdstuk 8: The game is made for a player
2
Ken de spelers Einstein: Leer luisteren naar je publiek en weet wat je doet. Project yourself: Plaats jezelf in de schoenen van de speler. Demographics: Rekening houden met de leeftijd. The Medium is the Misogynist: Wat willen mannen en vrouwen?
3
Lens#16: The lens of the player Waar houden ze van? Waar houden ze niet van? Wat verwachten ze te zien in de game? Als ik in hun plaats stond, wat zou ik dan willen zien in de game? Wat zouden ze specifiek leuk vinden in mijn game en wat niet?
4
LeBlanc’s Taxonomy of Game Pleasures Sensation: Het gaat hier vooral om je zintuigen. Iets leuks zien, goede muziek horen, iets zachts aanraken,… Hoe je game eruit ziet zal dit voor het grootste gedeelte bedekken. Fantasy: Een wereld die niet echt is waar je jezelf inbeeld als iets dat je niet bent. Je bent een sterke ridder die bijvoorbeeld draken moet afslachten. Narrative: Niet het verhaal zelf maar wel hoe het verhaal zich steeds verder uitzet. Verassende wendingen. Challenge: Elke game bestaat eruit om iets op te lossen en een doel te bereiken. Zonder deze uitdaging zou het spel al veel minder leuk zijn. Fellowship: Een community is iets zeer leuks in een game. Het feit dat je moet samenwerken en nieuwe mensen leert kennen terwijl je een doel moet bereiken is een leuke factor aan een game. Discovery: Steeds als je iets nieuws vind of als je je wereld gaat verkennen wachten er niet in te schatten gevaren op jou. Dit maakt de game nog spannender Expression: Jezelf uitdrukken. Submission: Je laat de echte wereld achter voor de cyberwereld. Een nieuwe wereld met nieuwe wetten en uitdagingen. Het kan goed zijn dat de game wereld veel interessanter is dan de wereld waarin je leeft.
5
Lens#17: The lens of pleasure Welk plezier geeft je game aan zijn spelers? En hoe kan ik deze verbeteren? Welke kunnen nog worden bijgevoegd? Kunnen ze wel worden bijgevoegd?
6
Hoofdstuk 9: The experience is in the player’s mind
7
Lens#18: The lens of flow Heeft mijn spel een duidelijk doelstelling? Zo niet, hoe kan ik dit verbeteren? Is de doelstelling die de spelers krijgen dezelfde als die ik bedoelde? Zijn er delen in het spel die de spelers afleiden van hun doel? Zo ja, kan ik dit verbeteren? Bezit mijn spel een goede moeilijkheidsgraad? Is het niet te makkelijk maar ook niet te moeilijk? Zijn de spelers beter aan het worden in de graad dat ik het verwachtte?
8
Lens#19: The lens of needs Op welk niveau in de hiërarchie van Maslow bestaat mijn game? Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn game nog meer behoeftes vervult dan het al doet? Op het niveau waar mijn game bestaat, kan ik daar nog beter de behoeftes vervullen dan het al doet?
9
Lens#20: The lens of judgement Wat oordeelt mijn spel over de spelers? Hoe kunnen spelers iets te weten komen over het oordeel? Vinden de spelers het oordeel fair? Geven ze wel iets om het oordeel? Als ze een oordeel krijgen, willen ze zich dan ook verbeteren?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.