Download de presentatie
1
Logo’s en kleurgebruik
Marketing College 5 Logo’s en kleurgebruik
2
Vorige week Onderscheiden van de concurrentie
Opdracht: Bedenk een naam, 3 USP’s en een slogan voor een vliegtuigmaatschappij
3
USP Elk bedrijf wil uniek zijn Zo kan de verkoop worden vergroot
Dit noemt men een Unique Selling Point (USP) Vaak zijn deze punten op zichzelf niet uniek (de goedkoopste, de beste) Een combinatie van deze USP’s maakt een bedrijf (vaak) uniek
4
Opdracht Maak groepjes van 4 of 5 personen
Bedenk een naam voor jullie vliegtuigmaatschappij Bedenk drie USP’s Bedenk een slogan
5
Deze week Presentaties voorbereiden Presentaties geven Publieksgroepen
Omgevingsfactoren
6
Presentaties voorbereiden
Maak met jouw groepje van vorige week een korte presentatie Leg hierin uit waarom jullie hebben gekozen voor deze 3 USP’s
7
Presentaties
8
The Hague Airlines
9
The Hague Airlines Naam The Hague Airlines USP’s
Douchen tijdens elke vlucht Vliegtuigshoppen Eigen butler Slogan Ga voor luxe, ga voor The Hague Airlines
10
Medalpal
11
Medalpal Naam Medalpal USP’s Elke week een andere menukaart
Stoelendans - Slogan Reist u met Medalpal? Dan komt u overal!
12
Mbo Airlines
13
Mbo Airlines Naam Mbo Airlines USP’s Voordelig voor de student
Casino in het vliegtuig Rookruimte in het vliegtuig McDonalds in het vliegtuig Slogan Veel voor weinig, nooit chagrijnig
14
Tabrimace Airlines
15
Tabrimace Airlines Naam Tabrimace Airlines USP’s Shotje vooraf
Gratis eten Aanbod alcohol Slogan Geen vliegervaring zonder alcohol!
16
Anmana Airlines
17
Anmana Airlines Naam Anmana Airlines USP’s Voor elke vlucht een dansje
Wifi in het vliegtuig Loungebank in het vliegtuig Slogan Vliegen over land en zee, Iedereen wil mee!
18
Logo’s en kleurgebruik
93% van de mensen letten op kleur bij hun aankoop Elke kleur heeft een ander effect op ons Bedrijven geven veel geld uit aan onderzoek en design voor een (nieuw) logo De kleuren gaan we bij een volgende slide verder op in
19
Logo’s en kleurgebruik
London Olympische Spelen 2012: $ ,- Pepsi: $ ,- BBC: $ ,- BP: $ ,- Dit zijn logo’s waar veel voor betaald is Symantec (Norton Antivirus): $ ,-
20
Logo’s en kleurgebruik
Rood en blauw zijn de meest gebruikte kleuren Dit zijn de logo’s van de grootste bedrijven van Amerika. Je ziet dat met name rood en blauw erg populair zijn
21
Logo’s en kleurgebruik
Elk bedrijf wil een “eigen” kleur hebben (“uniek” zijn) Als je inzoomt op de blauwe kleuren, dan zie je dat er heel veel verschillende tinten gebruikt worden om toch “uniek” te zijn
22
Logo’s en kleurgebruik
Rood Wekt honger op, verhoogt hartslag Wordt veel gebruikt tijdens de sale en impulsieve verkoop Geel Zorgt voor optimisme, jeugdigheid, maakt babies aan het huilen Trekt aandacht van winkelend publiek Blauw Een koude kleur, associatie met water en rust Straalt veiligheid en vertrouwen uit
23
Logo’s en kleurgebruik
Oranje Straalt enthousiasme, maar ook agressie uit Wordt gebruikt voor “vrolijke” merken en voor acties (sale) Groen Staat voor rust, gezondheid en natuur Wordt gebruikt om rust in winkels uit te stralen Paars Is kalmerend en rustgevend Staat voor creativiteit en wordt gebruikt in schoonheidsproducten
24
Logo’s en kleurgebruik
Google heeft voor sommige gelegenheden een speciaal logo Op staan alle “Doodles” zoals ze hun logo’s noemen
25
Logo’s en kleurgebruik
EA gebruikt veel verschillende kleuren voor verschillende games EA is een spelletjes fabrikant die voor elke game titel de kleuren van hun logo aanpast op het spel dat ze hebben gemaakt
26
Raad het logo
27
Raad het logo
28
Raad het logo
29
Raad het logo
30
Raad het logo
31
Raad het logo
32
Raad het logo
33
Raad het logo
34
Raad het logo
35
Raad het logo
36
Raad het logo
37
Raad het logo
38
Raad het logo
39
Raad het logo
40
Raad het logo
41
Raad het logo
42
Raad het logo
43
Raad het logo
44
Raad het logo
45
Raad het logo
47
Huiswerk Lees pagina’s 57 t/m 62
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.