Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFrans Pieters Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
ISO 8402 algemeen ISO 9000 aanvullingen ISO 9001 ISO 9004 extern intern
2
5 Geoptimaliseerd 4 Bestuurd 3 Gedefinieerd 2 Herhaalbaar 1 Initieel
Er wordt gestructureerd gewerkt, processen worden verbeterd en nieuwe processen en technieken worden ingevoerd. 5 Geoptimaliseerd Proces-beheersing Processen en producten zijn voorspelbaar en daardoor pro-actief stuurbaar. 4 Bestuurd Proces-meting Beheersing van project en product door standaardiseren, integreren en leren. 3 Gedefinieerd Proces-definitie Gedisciplineerd projectmanagement, eerdere successen kunnen worden herhaald. 2 Herhaalbaar Project-management Projecten gaan over het budget, te laat, hebben een lage kwaliteit zijn onvoorspelbaar en niet beheerst. 1 Initieel
3
ICT Klant Volwassenheid Volwassenheid Klant en ICT zitten op één lijn.
Klant en ICT zitten niet op één lijn. ICT Klant
4
Ondernemings-resultaten
Mensen Waardering personeel Managen van processen Beleid & strategie Leiderschap Waardering klanten Ondernemings-resultaten Partnerships & middelen Waardering maatschappij Organisatie Resultaat Leren en verbeteren
5
Dirigeren van een project DP
OP Opstarten van een project IP Initiëren van een project BF Beheren van een fase MF Managen fase- overgangen AP Afsluiten van een project Project- mandaat MP Managen product- oplevering Opstellen van een plan PL
6
Project Organisatie Wijzigingsbeheer Plannen Configuratiebeheer
Beheersing Kwaliteitsbeheer Fasen Risicobeheer
7
Sturende processen OCM ACM Onderhoud/ vernieuwing Beheer Service
Applicaties OCM ACM Richtinggevend Sturende processen Sturend Beheer Onderhoud/ vernieuwing Uitvoerend Verbindende processen
8
Continuïteits- beheer Beschikbaar- heidsbeheer
Incident- beheer Continuïteits- beheer Beschikbaar- heidsbeheer Beheer Capaciteits- beheer Configuratie- beheer
9
Ontwerp Impactanalyse Vernieuwing Realisatie Implementatie Testen
10
Programma- beheer en distributie
Wijzigingen- beheer Programma- beheer en distributie
11
Kwaliteits-management Service Level Management
Planning en control Kosten-management Kwaliteits-management Service Level Management
12
Customer organisation strategy
ICT portfolio management ICT development strategy Customer environment strategy Life cycle management
13
Service delivery definition
Account definition Market definition Service delivery definition Skills definition Technology definition
14
Management Applicatie- beheer Functioneel beheer Service- team Gebruiker Technisch beheer Omgeving IT-serviceorganisatie
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.