Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJasper Eilander Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Sales H1 Koopgedrag Commercieel medewerker binnendienst/buitendienst
2
B2B koopgedrag Verschillen met B2C:
Minder klanten, relatie dus hechter Grotere en complexere bestellingen, grotere belangen Koopmotieven meer gericht op efficiëntie Inkopers zijn echte specialisten Meer loyaliteit tussen klant en verkoper Veel grotere DMU Sales / Commercieel medewerker binnendienst/buitendienst
3
DAS-principe Volgens het DAS-principe zijn er drie klanttypen:
Dominant Afstandelijk Sociaal Sales / Commercieel medewerker binnendienst/buitendienst
4
Klantprofiel Beschrijving van de belangrijkste kenmerken van de klant.
Kwalitatieve gegevens Kwantitatieve gegevens Sales / Commercieel medewerker binnendienst/buitendienst
5
Klantrelatiebeheer Doel klantrelatiebeheer: Belangrijkste elementen:
opbouwen van duurzame klantrelaties behouden van duurzame klantrelaties Belangrijkste elementen: individuele klant staat centraal door vergroten klanttevredenheid en klantentrouw vergroot je de omzet en winst. win-winsituatie voor zowel de onderneming als de klant Sales / Commercieel medewerker binnendienst/buitendienst
6
Soorten aankoopgedrag
Sales / Commercieel medewerker binnendienst/buitendienst
7
Gespreksmodellen Attention (aandacht trekken van de klant)
Interest(interesse wekken) Desire (kooplust opwekken) Action (tot koop overgaan). Sales / Commercieel medewerker binnendienst/buitendienst
8
Gespreksmodellen Verkenning Omschrijving klantprobleem Confrontatie
Argumentatie Tegenwerpingen Instemming verkrijgen Order verwerven. Sales / Commercieel medewerker binnendienst/buitendienst
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.