Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdGreta Timmermans Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
MoneyView Het Nieuwe Adviseren 10-2008 / JBo
2
Introductie Jos.P.M. Borsboom –Trainer, Coach MoneyView –Banken & Verzekeraars –Intermediair Sinds 1993 50 medewerkers Amsterdam en Assen
3
Even voorstellen: wie bent u? Introductie Dagelijkse activiteiten Ervaring met Advisa en AeQuote? Wat verwacht u van de workshop?
4
Programma Adviseren binnen een kader plaatsen Samenhang adviestraject (Advisa en AeQuote) Heel veel oefenen; casus De uitdaging!
5
Even de mening peilen Als mijn klant moet kiezen, gaat het om de beste voorwaarden Als puntje bij paaltje komt, gaat het alleen maar om de prijs EENS – ONEENS
6
De verschillende onderwerpen Hoe stelt de adviseur het klantprofiel vast en wanneer? Hoe maakt de adviseur de (door)vertaling van klantprofiel naar het productadvies? Maakt het voor het pensioenadvies uit of de opbouw plaatsvindt via de verzekeraar of bank?
7
De uitdaging voor de adviseur Meer werk –Wettelijke verplichtingen –Eisen van de klant Minder verdienen –Lagere provisies –Lagere marges Máár: meer toegevoegde waarde!! –De consument, de bomen en het bos
8
De consument, de bomen en het bos Totaal aantal actieve producten in MoneyView Databases (mei 2008) –Hypotheken: 762 –Sparen: 176 –Krediet: 103 –Betalen: 64 –Leven: 446 –Pensioen: 29 –Beleggen: 1429 –Schade: 268 –Levensloop: 27 –Totaal:3.304
9
De consument, de bomen en het bos Totaal geïntroduceerde producten 1997-2007: >1.300 Waarvan: –Schade: 30% –Leven/pensioen:19% –Hypotheken:18% –Overig:33%
10
De consument, de bomen en het bos Kan de consument zelfstandig zijn weg hierin vinden?
11
Wat kan MoneyView voor u betekenen? Effectiviteit adviseur verhogen = bespaart tijd, dus € Bewijslast naar klant = toegevoegde waarde Borging advies-proces = voldoen aan wetgeving Direct financieel voordeel
12
En nu in de praktijk De uitdaging !! Van 3 uur zoeken naar productvoorwaarden etc… Terug naar een ½ uur productinventariseren van de hele markt HOE?
13
Samenhang adviestraject 1e Inventarisatie: - Klantbeeld bepaald - Opdrachtomschrijving Analyse Uitvoering Onderhoud 2e Inventarisatie: - Productsoort Plan van aanpak Productkeuze AdviesDesk Kennisbank Vraagbaak Advisa Product- vergelijking Klantbeeld AeQuote Premievergelijking Offerte klant Adviseur Kennis/ informatie verzamelen
14
Wat is de AdviesDesk? Hèt loket voor de financieel adviseur Alle benodigde informatie onder 1 paraplu! Features: Kennisbank 'Vragen & Antwoorden’ Vakartikelen en actueel vaknieuws AdviesWijzer Workshops & Coaching
15
Uitstapje naar de AdviesDesk
16
Handige vakartikelen
17
Wat is Advisa Online? Selecteert het best passende product uit totale marktaanbod Infa gebruikers voordeel in 6 modules,; Kapitaalverzekeringen en Risicoverzekeringen Hypotheekvoorwaarden, Spaarhypotheek- en hybride hypotheekverzekeringen Beleggingsgebonden Lijfrente premie en koopsom Trad. Lijfrenteverzekeringen/ Koopsom, DIL, Beleg.gebonden pensioenen Beleggingsrekeningen en Beleggingsfondsen Sparen, Kredieten en levensloop Inzicht in: kenmerken, kosten en voorwaarden Automatische productadviesrapportage
18
Uitstapje naar Advisa Online
19
Stap 1: Productcategorie
20
Stap 2: Productselectie (handmatig of de automatische piloot)
21
Stap 3: Productanalyse
22
Stap 4: Motivatie 1
23
Stap 4: De motivatie 2
24
De voorwaarden op rij
25
Wat is AeQuote Online? Snel premies van Levensverzekeringen vergelijken AeQuote vergelijkt: –Beleggingsgebonden Kapitaalverzekeringen –Traditionele Risicoverzekeringen –Hybride hypotheekverzekeringen –Beleggingsgebonden Lijfrente premie en koopsom –Spaarhypotheekverzekeringen Van meer dan 30 verzekeraars
26
Beginscherm AeQuote
27
Betaalschema
28
Maatschappijkeuze
29
Eindkapitaal resultaten
30
Aan de slag! En nu de praktijk….. De uitdaging!
31
Wat levert het ons allemaal op? Bijdrage aan een beter imago branche Verdiencapaciteit Advieskantoor Bewijslast = toegevoegde waarde Professionele veiligheid bieden aan uw klant
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.