Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFemke Michiels Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Vakverdieping 2014 D. Van Beek J.J. Collijn J de Vré
3
Theorie Verdieping melkzuur Aan de slag kaas uitpluizen en presenteren Pauze Practicum Toets Evalueren
4
1. De leerling kan onderscheid maken tussen hulpstoffen en ingrediënten van kaas, en de functie van minimaal 2 hulpstoffen benoemen. 2. De leerling is in staat om les doel 1, aan de hand van eigenschappen van de gekozen kaas, uit te leggen aan zijn of haar medestudenten. 3. De leerling kan verklaren wat er met de micellen gebeurt tijdens het stremmen 4. De leerling is in staat om aan de hand van de uitgereikte taak analyse, receptuur en uitleg de wrongel te bereiden.
5
Danny.Jeroen.Jamie. De docent zorgt voor een krachtige leeromgeving, middels duidelijke en bondige theorie van het onderwerp van de verdieping en zorgt daarnaast voor uitdagende werkvormen (bijv. de expert methode). De docent let op signalen van concentratie verlies bij de student en grijpt in door de student een vraag te stellen over het onderwerp. Door middel van verbale & non verbale communicatie corrigeren en enthousiasmeren. De docent laat de besproken onderwerpen tijdens de les herhalen, dit aan de hand van controlevragen, om te zien of de stof begrepen is door de student. De docent verifieert de lesdoelen bij de taakanalyse d.m.v. open vragen te stellen. Een veilig leerklimaat creëren door het geven van positieve feedback op gedrag, houding en inzet. De docent benoemt de leerdoelen van de studenten en reflecteert dit door open vragen te stellen tijdens de les. De docent geeft de vragen door aan de studenten tijdens het onderwijs leergesprek. Leerdoelen duidelijk over brengen door ze tijdens de les te benoemen, vragen en herhalen.
6
Noteer een woord wat je te binnen schiet bij kaas. bereiding bacterie soort
7
Geconcentreerde melk met een paar hulpstoffen!!
8
Bestanddeeluitleg VochtVocht v.s. Vaste stof/ leeftijd VetSmaak EiwitBelangrijkste voedingsstof Koolhydraten, vitamines & mineralen
9
Melk Bacteriën Schimmels Eventuele smaak/ kleurstoffen
10
Afkomst Herkomst Consistentie Smaak Etc.
11
Uitgaanspunt Onbewerkt Campylobacter/ Salmonella Standaardiseren/ Pasteuriseren/ Homogeniseren
12
Herkomst Samenstelling Caseïne gehalte & Vet gehalte Verhouding
13
Zuursel Chymosine Kappacaseïne Micellen Het proces Het proces
14
Melkzuurbacterie ( verdieping ) De gatenmaker De smeerlap Blauwe rakker De witte jas
15
Ontwikkeling smaak Groei bacteriën & schimmels Vocht verlies Temperatuur en omgeving Identiteit
16
Vakverdieping kaas
17
Verdiepen in een door docenten gekozen kaassoort De door de docenten gevraagde informatie verwerken in een Prezi/ PowerPoint of andere presentatie vorm. De informatie op zo’n enthousiast mogelijke wijze aan de groep presenteren Controleren of de informatie op de groep is over gekomen
18
Expert worden over jullie kaassoort Samenwerken In korte tijd een presentatie samenstellen
19
Voorzitter Tijdsbewaker Notulist i
20
Ingrediënten ( functie ) Hulpstoffen Bacteriën/ schimmels Bereiding Toepassing
21
TijdslijnOnderwerp 0-25 minInformatie verzamelen/ presentatie ontwerpen 15-30 minPresentatie groep 1. 30-35 minPresentatie groep 2. 35-40 minPresentatie groep 3. 40-45 minPresentatie groep 4. 45-50 minPresentatie groep 5.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.