De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Managementstijl Management van uitzondering, doelen, rondlopen, etc.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Managementstijl Management van uitzondering, doelen, rondlopen, etc."— Transcript van de presentatie:

1 managementstijl Management van uitzondering, doelen, rondlopen, etc.

2 Managementstijl Facility Management ontwikkelingen omgeving
organisatiestrategie organisatieplan primair proces Ondersteuning FM HRM IT Adm

3 Managementstijl Visie op FD Managementstijl PERSOON

4 organisatiestrategie
Managementstijl organisatiestrategie Cultuur FD Structuur FD Visie op FD Managementstijl PERSOON

5 Managementstijl Managementstijl is balanceren tussen: visie op FD kenmerken van de organisatie kenmerken van de dienst effectief management de persoon

6 Managementstijl Theorieën: één dimensie: X/Y theorie, McGregor, 1960
twee dimensies: Managerial Grid, Blake & Mouton 1963 drie dimensies: Situationeel Leiderschap, Hersey & Blanchard, 1977 vierde dimensie? TM, charisma, inspiratie, 198…./200…

7

8 hoog 1.9 Buitensocieteit stijl 9.9 Team stijl Aandacht voor mensen 5.5 Midden van de weg stijl Productief of verdwijn stijl 9.1 Armzalige stijl 1.1 laag laag hoog Aandacht voor productie

9 Motiveren Steunen Coachen Begeleiden Delegeren Instrueren Leiden hoog
ondersteunend gedrag laag hoog laag taakvolwassenheid Motiveren Steunen Coachen Begeleiden Delegeren Instrueren Leiden

10

11 Managementstijl Kernkwaliteiten: inspireren door inspiratie
inspiratie afstemmen op de eigen kernkwaliteiten kernkwaliteiten zijn altijd (potentieel) aanwezig wat is uw kernkwaliteit? Wat is uw valkuil? Wat is uw uitdaging? Wat is uw allergie?

12 Managementstijl

13 Managementstijl behulpzaamheid bemoeizucht onverschilligheid loslaten

14 Managementstijl moed roekeloosheid aarzelen bedachtzaam

15 Managementstijl Managementstijl Dynamiek omgeving
Flexibel en slagvaardig organiseren Plattere organisatiestructuren resultaatverantwoordelijke eenheden teamwork delegeren van bevoegdheden en verantwoordelijkheden

16 Managementstijl 4. Veranderende eisen aan management:
randvoorwaarden scheppen coachen, stimuleren, motiveren aanspreken op resultaat 5. Wat betekent dat voor u?

17 Ketenmanagement Teams als schakels van externe en interne ketens
bewust zijn van je plaats en functie in de keten leidinggeven aan onderling verbonden teams Aan wat voor soort team(s) geef je leiding ? (zie pag 97/99) Contracten met facilitaire teams Contact en contract Expliciete en impliciete afspraken Wederzijdsheid Kaderstellend en coaching

18 Managementstijl leveranciers klanten informatiestroom Intern Verpleeg-
afdeling Facili-tair team Meldpunt Ontmoetings-ruimten Extern Bedrijfs- bureau Facili-tair team polikliniek derden goederenstroom

19 Houdt vier interviews op een open en explorerende manier
Managementstijl Praktijkopdracht Onderzoek uw stijl van communiceren, samenwerken en leidinggeven door gebruik te maken van de ogen van een ander ! Houdt vier interviews op een open en explorerende manier Maak een vijfminuten-presentatie voor de volgende bijeenkomst

20


Download ppt "Managementstijl Management van uitzondering, doelen, rondlopen, etc."

Verwante presentaties


Ads door Google