Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdKlaas Lambrechts Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Fietsbeleid Putten Veiligheid
2
Waarom Fietsveiligheid vergroten Fietsen bevorderen Recreatie en toerisme aantrekkelijk maken Wat aanpakken Geen vrijliggende fietspaden / soms fietsstroken Parkeren (centrum / station) Paaltjes Geen doorgaande routes Gedrag 2
3
Infrastructuur Regionaal samenwerken met provincie (aanleg) / GFN Regionaal routestructuur / fietsknooppunten netwerk (aanleg en onderhoud) Samen met Provincie / Prorail / NS Doorgaande routes / fietsstraat Vrijliggende fietspaden Vergroten minirotondes Paaltjes niet terugplaatsen na strooiseizoen (modelaanpak veilig fietsen moet nog worden opgepakt) Centrum parkeren / opknappen stationsomgeving 3
4
Samenwerken met organisaties en lokale ondernemers (gedrag) Fietsersbond, VVN, ROVO, fietsenmakers, rijschool Acties: basischool (dode hoek, verkeersexamen, verkeersouders) middelbare school (quiz, leerplein) ouderen (E-bike) verlichtingsactie met plaatselijke fietsenmakers, “ik wil je zien” enz. 4
5
5
6
Coalitieakkoord 2014-2018 We maken het verkeer veiliger We willen dat het aantrekkelijk wordt om de fiets te gebruiken En dat de het op de weg veiliger wordt voor fietsers en voetgangers We leggen meer fietsvoorzieningen aan in het centrum om zo het fietsen aantrekkelijker te maken We investeren in de stationsomgeving….een plek die goed bereikbaar is met openbaar vervoer en de fiets…… 6
7
Kindveilige oversteek Bijsteren en sportvelden Aanpassing 1 = laag hekwerk berm (actie door provincie) Aanpassing 2 = verbeteren kopafsluiting Enghuusweg (actie gemeente) Eénmalig beschikbaar stellen van € 15.000,-- voor de genoemde aanpassingen. 7
8
Fietsenparkeerplaatsen in het centrum Eénmalig beschikbaar stellen van € 50.000,-- als aanvulling op het budget in kader van Centrumplan. 8
9
Fietsenparkeerplaatsen in het centrum 9
10
Vrijliggende fietspaden Harderwijkerstraat 10
11
Vrijliggende fietspaden Harderwijkerstraat 11
12
Vrijliggende fietspaden Harderwijkerstraat 12 Oude situatie Nieuwe situatie
13
Vrijliggende fietspaden Harderwijkerstraat 13
14
14
15
Dilemma: Verblijfsgebied (buitengebied) 60 km horen geen fietspaden bij Verkeersdruk / fietsveiligheid (o.a. basisschool) vraagt er wel om 15
16
16
17
17
18
18
19
19
20
Tip: Veilig en aantrekkelijk fietsen door samen te werken aan infrastructuur en gedrag Burgerparticipatie Valkuil: Eigen belang versus algemeen belang Bewoners versus weggebruikers NIMBY Heb je de goede vertegenwoordiging te pakken 20
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.