De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Klinisch redeneren met de Videotoets+. Klinisch redeneren  Belangrijk onderdeel van vakinhoudelijk handelen  Bouwstenen aangeleerd in basisopleiding.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Klinisch redeneren met de Videotoets+. Klinisch redeneren  Belangrijk onderdeel van vakinhoudelijk handelen  Bouwstenen aangeleerd in basisopleiding."— Transcript van de presentatie:

1 Klinisch redeneren met de Videotoets+

2 Klinisch redeneren  Belangrijk onderdeel van vakinhoudelijk handelen  Bouwstenen aangeleerd in basisopleiding  Toegepast in kliniek (coschappen en later) op ‘doorsnee’ patiëntenproblemen

3 In het verpleeghuis  Specifieke patiëntengroep  Met eigen morbiditeit  Andere voorafkans dan bij volwassenen buiten verpleeghuis

4 Beperkingen bij het leren toepassen  Weinig ervaring (patroonherkenning)  Perfectionisme  Faalangst (twijfelen, piekeren)

5 Resultaat  (Te)veel gegevens (blijven) verzamelen  Moeite hoofd- van bijzaken te scheiden  Moeite met knopen doorhakken

6 Wat dan? Oefenen!  Denkstappen hardop maken  Te verzamelen gegevens motiveren  Verplicht conclusies trekken  Meerwaarde van extra stappen aangeven

7 En dan? Toetsen!  Videotoets+  Consult op video opnemen  Met expert bekijken in 3 delen  Per deel vragen beantwoorden  Expert blijft kritisch vragen zonder oordeel  Tot slot feedback en oordeel  Meerdere (min. 10) keren, toenemend complexe consulten, merkbare verbetering (onvoldoende voldoende)


Download ppt "Klinisch redeneren met de Videotoets+. Klinisch redeneren  Belangrijk onderdeel van vakinhoudelijk handelen  Bouwstenen aangeleerd in basisopleiding."

Verwante presentaties


Ads door Google