Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJonas Bogaerts Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Optimale omgeving voor Projectmatig werken
Vrije Technische Scholen Paul Rosier
2
Optimale omgeving voor Projectmatig werken
Vrije Technische Scholen Paul Rosier EEN EENZIJDIGE KIJK OP PROJECTMATIG WERKEN
3
Inpakt op: Leerplannen Roostering en opdrachten Nascholing
Infrastructuur Geïntegreerde proef
4
Inpakt op: Leerplannen Roostering en opdrachten Nascholing
Infrastructuur Geïntegreerde proef
5
Leerplannen Vorige situatie Lineair leerplan
6
3de graad BSO Ruwbouw Opleidingsprofiel ingedeeld in vakken
5BRB 6BRB Technisch Tekenen Techn. Constructie Techn. Kostprijsberekening 1 Techn. Materialenleer 1 Techn. Planning en Organisatie 1 Techn. Topografie 1 Sterkteleer – Betonbouw 1 1 Toegepaste Informatica 1 1 Toegepaste Elektriciteit 1 Bedrijfsbeheer 1 Praktijk Bouw Opleidingsprofiel ingedeeld in vakken Vakken liepen dikwijls naast elkaar Weinig samenhang tussen PV en TV, AV Professionals per vak
7
Leerplannen Huidige situatie Projectmatig leerplan
8
3de graad BSO Ruwbouw Geen opsplitsing in vakken
5BRB 6BRB Realisatietechnieken bouw voorkennis en voorbereiding uitvoering (praktijk bouw) Toegepaste mechanica en elektriciteit 2 Bedrijfsbeheer 1 Geen opsplitsing in vakken Schooljaar indelen in projecten Grote samenhang tussen PV en TV, AV Professionals per project
9
Inpakt op: Leerplannen Roostering en opdrachten Nascholing
Infrastructuur Geïntegreerde proef
10
2. Roostering en opdracht
Streven naar één leerkracht per klasgroep Minder overleg (enkel binnen de graad) Moet alle vakgebieden beheersen (bevoegdheden) Grote verantwoordelijkheid t.o.v. de klasgroep Probleem van conflicten met de groep Vervanging bij afwezigheid leerkracht Resturen (opdrachtbreuk)
11
2. Roostering en opdracht
Streven naar één leerkracht per klasgroep Aanwervingcriteria nieuwe leerkrachten Polyvalente leerkrachten Coach Moeilijke instap
12
2. Roostering en opdracht
Streven naar één leerkracht per klasgroep Aanwervingcriteria nieuwe leerkrachten Variatie in de roostering In de lagere jaren meer variatie in uren en leerkrachten Vrijhouden van lokalen
13
Inpakt op: Leerplannen Roostering en opdrachten Nascholing
Infrastructuur Geïntegreerde proef
14
3. Nascholing Polyvalente leerkrachten vb:
Wiskundeleerkracht opleiding kostprijsberekening Leerkracht Frans volgt opleiding biologie …..
15
3. Nascholing Polyvalente leerkrachten Vakoverschrijdende nascholingen
Kleinschalige interne nascholing
16
Inpakt op: Leerplannen Roostering en opdrachten Nascholing
Infrastructuur Geïntegreerde proef
17
4. Infrastructuur Studielandschappen Klassikaal lesgeven
Individueel werken PC infrastructuur Bibliotheek, mediatheek, internet Praktijkruimte Labo
18
4. Infrastructuur Studielandschappen Onderlinge afspraken:
Klassikaal lesgeven Individueel werken PC infrastructuur Bibliotheek, mediatheek, internet Praktijkruimte Labo Onderlinge afspraken: gebruik infrastructuur van het landschap toezicht leerlingen
19
4. Infrastructuur Studielandschappen Onderlinge afspraken
Klassikaal lesgeven Individueel werken PC infrastructuur Bibliotheek, mediatheek, internet Praktijkruimte Labo Onderlinge afspraken gebruik infrastructuur van het landschap toezicht leerlingen Bij nieuwbouw geen extra meerkost
20
Inpakt op: Leerplannen Roostering en opdrachten Nascholing
Infrastructuur Geïntegreerde proef
21
? 5. Geïntegreerde proef Oorspronkelijke doelstelling PROJECT
= Projectmatig en geïntegreerd werken PROJECT Project met externe jury Afzonderlijke beoordeling op rapport ?
22
Inpakt op: Leerplannen Roostering en opdrachten Nascholing
Infrastructuur Geïntegreerde proef
23
Optimale omgeving voor Projectmatig werken
Vrije Technische Scholen Paul Rosier EEN EENZIJDIGE KIJK OP PROJECTMATIG WERKEN
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.