Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdPieter-Jan Goossens Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
A B Laag Hoog Leverancierswaarde voor klant Segment 1 Segment 2 Segment 3 Segment 4 Hoog Klantwaarde voor leverancier Laag
2
Tabel 13.7 De relatie tussen de direct-marketingbestedingen en de lifetime value Onderneminghoeveel meer of minder zou er aan direct marketing moeten worden uitgegeven? hoeveel zou de lange termijn winst (klantwaarde) toenemen als het optimale bedrag aan direct marketing zou worden uitgegeven? Business-to-business-68,30%41,52% Farmaceutische sector+31,40%35,80% Postorderbedrijf-30,70%28,90%
3
Tabel 13.8a De gemiddelde klantwaarde (als functie van de acquisitie- en de retentiebestedingen) Acquisitie- bestedingen Retentiebestedingen €40€50€60€70€80 €1€1€1.423€1.543€1.583€1.542€1.423 €5€5€1.437€1.557€1.597€1.557€1.437 €10€1.443€1.563€1.603€1.563€1.443 €15€1.437€1.557€1.597€1.557€1.437 €20€1.418€1.538€1.578€1.538€1.418 Bron: Thomas, Reinartz en Kumar (2004)
4
Tabel 13.8b De gemiddelde duur van de relatie (als functie van de retentiebestedingen) Retentie- Bestedin- gen (per klant) €40€50€60€70€80 Verwach- te duur van de relatie 122135142143138 Bron: Thomas, Reinartz en Kumar (2004)
5
Operationele Talent- Strategische processen management processen Waarnemen Sturen en & reageren begeleiden Combineren Coördineren en & verbinden controleren Ontwikkelen Participeren & & maken ondersteunen Producten en diensten Zelfma- nagement Organisatie- ontwikkeling Team A Team B Ontdek en ontwikkel Teamleider Knowledge management Teammanagement Bron: Tissen et al., 1998.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.