De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Meetup Toptaken-website 29 januari 2015, Deventer – Michiel van Straalen, Adviseur nieuwe media.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Meetup Toptaken-website 29 januari 2015, Deventer – Michiel van Straalen, Adviseur nieuwe media."— Transcript van de presentatie:

1 Meetup Toptaken-website 29 januari 2015, Deventer – Michiel van Straalen, Adviseur nieuwe media

2  Focus op techniek en vormgeving  Maar hoe zit het met de inhoud, en de vindbaarheid van de inhoud? Een hoge score in de overheidsmonitor, en dan…?

3 117 decentrale webredacteuren

4 5,8 voor vindbaarheid

5 Online uitgangspunten  Deventer.nl is dé plek voor online dienstverlening  Online dienstverlening is meer dan de som van de PDC  Aanbieden van informatie – algemeen, organisatorisch, bestuurlijk, project specifiek, periodiek  Op Deventer.nl staat wat in de perceptie van burgers en bedrijven van de gemeente is  Bezoekers zoeken op verschillende manieren informatie  Een-op-een interactie doen we via de sociale media

6 Actieplan  Impuls aan de kwaliteit van de content  Centrale webredactie van 2.0 fte  Redactiestatuut en conversatierichtlijnen  Formaliseren van werkwijze – klare taal (B1), webrichtlijnen, verrijken met metadata, linken van gerelateerde content

7 Actieplan  Impuls aan de vindbaarheid van de content  Intelligente zoekmachine die kan omgaan met metadata  Wat gebeurd er bij u in de buurt? Navigeren met kaarten naar content  Invoeren van dynamische toptaken voor producten en diensten én informatie

8

9 Toptaken als manier om dienstverlening en informatie nog beter te ontsluiten. Er lag geen organisatorisch opgave.

10 Definiëren van onze toptaken  Gesprekken met de Publieksbalie  Gesprekken met team Telefonie  Website statistieken  Gesprekken met de vakgroepen  Gesprekken met team Communicatie  Interviews met klanten

11 Nulmeting  Vragenlijst aan het Deventer Digipannel  Gericht taken laten uitvoeren  Algemene beoordeling content en vindbaarheid  Uitkomsten van het mediamix onderzoek 2012  Website statistieken

12 In het redactiestatuut  Welke content wel en niet op Deventer.nl  Afspraken over de grootte van webpagina’s  Afspraken over verouderde webpagina’s  Afspraken over slecht bezochte webpagina’s

13 Beperkte re-design  Invoeren van toptaken op de homepage en op de pagina’s van de hoofdmenu items  Verschillende manieren van navigeren op de homepage  Meer ruimte, minder items en daardoor meer rust

14

15 Resultaten  Deventer Digipanel nulmeting - 6,6 (oktober 2013) naar een 7,2 (3 maanden later). Momenteel loopt weer een onderzoek. Significantie verbeteringen op het gebied van:  Vormgeving  Gebruikersgemak  Opbouw/structuur  Navigatie  Vindbaarheid van de juiste informatie

16 Resultaten  Mediamix onderzoek:  Vindbaarheid van een 5,8 in 2012 naar een 7.2 in 2014  Klare taal van een 7,2 in 2012 naar een 8,9 in 2014  Minder vragen over de website, zowel online als bij team Telefonie

17


Download ppt "Meetup Toptaken-website 29 januari 2015, Deventer – Michiel van Straalen, Adviseur nieuwe media."

Verwante presentaties


Ads door Google