Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdChristina Boender Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Wivina De Bus, Communicatie-adviseur Hoe bereik ik - met een klein budget - meer mensen?
2
INHOUDSTAFEL DOELGROEP 1 BEGIN BIJ JEZELF 2 KANAALKEUZE 3 SPRING ERUIT 4 HANDIGE GRATIS TOOLS 5
3
INHOUDSTAFEL DOELGROEP 1 BEGIN BIJ JEZELF 2 KANAALKEUZE? 3 SPRING ERUIT 4 HANDIGE GRATIS TOOLS 5
4
Wie is je doelgroep? Baken af, hoe preciezer= best resultaat DOELGROEP 1
5
Wie is je doelgroep? -Neem jezelf nooit als toetssteen -Realistisch zijn! – trouwe bezoekers – nooit – interesse maar geen actie → achterhalen waarom geen actie → gluren bij de buren → praten met nieuwe bezoekers DOELGROEP 1
6
1
7
INHOUDSTAFEL DOELGROEP 1 BEGIN BIJ JEZELF 2 KANAALKEUZE 3 SPRING ERUIT 4 HANDIGE GRATIS TOOLS 5
8
Kanaalkeuze: Huidige kanalen evalueren – Wie bereik je vandaag? Gebruikersonderzoek Wedstrijd / gratis uitdelen BEGIN BIJ JEZELF 2
9
2
10
Kanaalkeuze: Huidige kanalen evalueren – Hoe omschrijf je je activiteiten? – Praktische gegevens (waarmee kan je je doelgroep lokken?) vb. Doelgroep moeilijk te been? Informatie over toegankelijkheid – Wervende taal BEGIN BIJ JEZELF 2
11
NIET: “Permanente tentoonstelling zusters van Liefde” WEL: “Zuster Placida kan niet spinnen en wordt uit het klooster gestuurd!Benieuwd hoe het afloopt? Bezoek de unieke tentoonstelling over het leven en werk van de Zusters van Liefde. Ontdek hoe deze vrouwen al tweehonderd jaar lang omgaan met het leven achter de kloostermuren.” BEGIN BIJ JEZELF 2
12
2
13
Kanaalkeuze: Huidige kanalen evalueren – Lay-out vb: Nieuwsbrief MAILCHIMP Gratis onder de 2000 adressen BEGIN BIJ JEZELF 2
17
Werk met 1 communicatieverantwoordelijke Vergeet de interne communicatie niet. BEGIN BIJ JEZELF 2
18
INHOUDSTAFEL DOELGROEP 1 BEGIN BIJ JEZELF 2 KANAALKEUZE 3 SPRING ERUIT 4 HANDIGE GRATIS TOOLS 5
19
KANAALKEUZE 3 CONTACTPUNTEN: – Bepaal de contactpunten met je doelgroep Ga na hoe de dag van je doelgroep eruitziet en welke communicatie deze tegenkomt. Oefening na de pauze
20
KANAALKEUZE 3 Lokale pers: – Kant en klaar persbericht – Telefonisch contacteren
21
KANAALKEUZE 3
22
3
23
3 SOCIAL MEDIA: – Bezint eer ge begint! – Minimum 4 berichten per week – Werk met een contentplan
24
KANAALKEUZE 3
25
3 PARTNERSCHAPPEN: – Win Win – Nieuw publiek
26
KANAALKEUZE 3
27
INHOUDSTAFEL DOELGROEP 1 BEGIN BIJ JEZELF 2 KANAALKEUZE 3 SPRING ERUIT 4 5 HANDIGE GRATIS TOOLS
28
Opvallende actie: – over gesproken worden – Kan tegen lage kostprijs SPRING ERUIT 4
32
Bij KLJ Zepperen zit je goed
33
SPRING ERUIT
37
INHOUDSTAFEL DOELGROEP 1 BEGIN BIJ JEZELF 2 KANAALKEUZE 3 SPRING ERUIT 4 5 HANDIGE GRATIS TOOLS
38
HANDIG
43
48 h ACTIE ONDERNEMEN!
45
1 Doelgroep leef je in 2 Begin bij jezelf eigen kanalen Communicatieverant. 3 keuze van kanalen herhaling, partnerschappen 4 Spring eruit Durf! WAT HEBBEN WE VANDAAG GELEERD?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.