Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdStijn Pieters Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
1 Zelf weer aan het digitale stuur! aa a
2
2 Eerst even dit ………
3
3 Wie ben ik?
4
4 Even voorstellen Marius van Vlijmen Adres: Straat van Ormoes 20 2622 KA Delft Telnr:015 257 657 1 Mobnr:06 16 95 88 33 E-mail:marius@iaddress.nl CEO VIPcode B.V. www.vipcode.org www.BaasOverEigenGegevens.nu www.iAddress.nl LinkedIn: nl.linkedin.com/pub/marius-van-vlijmen/0/715/89 Twitter: @MariusvVlijmen E-mail: marius@iaddress.nlmarius@iaddress.nl
5
5 Dit ben ik ook ……
6
6 Wist u dit? Klik op de foto!
7
7 De goeie oude tijd
8
8 En nu ……..
9
9 ….. is dit een oplossing?
10
10 ….. of dit?
11
11 Ja, maar dan altijd up-2-date Klik op het plaatje!
12
12 Schematische voorstelling iAddress Delen is het nieuwe hebben Trendrede 2014
13
13 iAddress.nl biedt de consument hulpmiddelen om in de digitale wereld ‘Baas Over Eigen Gegevens’ te worden en dmv verbinden altijd up-2-date persoonsgegevens vanuit de ‘bron’ aan derden aan te bieden en hiervoor beloond te worden.
14
14 iAddress verbindingen dashboard Klik op het plaatje!
15
15 Gerelateerde thema’s Privacy Veiligheid / Authenticatie Belonen
16
16 Privacy (1) - Persoonsgegevens
17
17 Privacy (2) – Artikel 10 uit Grondwet NL Privacy is binnen Europa grondrecht! 1. Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op eerbiediging van zijn persoonlijke levenssfeer. 2. De wet stelt regels ter bescherming van de persoonlijke levenssfeer in verband met het vastleggen en verstrekken van persoonsgegevens. 3. De wet stelt regels inzake de aanspraken van personen op kennisneming van over hen vastgelegde gegevens en van het gebruik dat daarvan wordt gemaakt, alsmede op verbetering van zodanige gegevens.
18
18 Privacy (3) - We nemen het niet zo nauw …..
19
19 Privacy (4) – beschermd en beloond Privacy als concurrentiemiddel
20
20 Veiligheid / authenticatie Klik op het plaatje!
21
21 Ben ik wie ik zeg dat ik ben? Gebruikersnaam / wachtwoord Diversiteit? Extra sleutel? Lokale opslag? Centrale opslag (in the Cloud)? DigiD / eID Authorisaties TAN code / Random reader (met name banken) Authenticatie Specifieke toepassingen (bijv. AET)
22
22 Uitgangspunten iAddress Eigenaar van gegevens ‘aan het stuur’ (overzicht / privacy) Alles maar één keer en in één keer goed (gemak, altijd en overal) Validatie gegevens bij invoer en door het gebruik (kwaliteit) Alle structuur (bv adres) en syntax controles bij initiële invoer Dmv algoritmes vanuit gebruik kwaliteit van data bepalen ‘Ongemerkt’ dagelijks gebruik van de eigen gegevens (gedrag) Vanuit gemeenschappelijk belang werken (win-win-win) Eigenaar van gegevens belonen (€ verdienen) Gebruiker van gegevens belonen (€ besparen) Voldoen aan de hoogste standaard (veilig)
23
23 Sturen als je wilt, ingrijpen als het moet!
24
24 Voordelen Consumenten Al je gegevens altijd binnen handbereik (multi device) De eigenaar bepaalt welke gegevens voor wie bestemd zijn Op 1 plek te onderhouden (direct voor alle betrokkenen beschikbaar) Altijd overzicht (wat, waar bij wie gebruikt mag worden) Middels single sign-on inloggen (veilig / gemak) Webformulieren met 1 druk op de knop invullen (1-click shopping) Is zelflerende omgeving vanuit gebruik iAddress ‘Crowd’ Op maat koppeling toestaan met derden (delen in verbinding) In klinkende munt beloond worden bij ‘shoppen’ via iAddress en toestaan van verbinding (verdienen) Intuïtieve interface die aansluit op menselijk gedrag (leuk)
25
25 Voordelen organisaties (1) Verhoging kwaliteit data (klanten / leden / gebruikers) Altijd in verbinding met de ‘klant’ (up-2-date / ‘realtime’) ‘MijnXXX’ is altijd op orde Structurele verlaging van administratieve lasten ( €) Op onderhoud ‘klantgegevens’ (> 50%) Terugdringen retourpost (ontvanger bepaalt) Druk- en papierkosten Draagt bij aan MVO Elimineren introductiefouten door veelvuldige data entry Minder redundantie
26
26 Voordelen organisaties (2) Secure Single sign-on inloggen (authenticatie) 1-click shopping Minder ‘afhaakmomenten’ en verhoogt de omzet Innovatief (1 centrale klantoplossing) ‘Klant’ staat centraal (klantvriendelijk)
27
27 Belonen Consument Bij toestaan verbinding, korting op aanschaf (boter bij de vis – prikkel!) Bij ‘shoppen’ via iAddress interface extra korting in klinkende munt iAddress heeft affiliate programma’s, waarbij de korting in euro’s aan consument wordt doorgegeven. Maximaal 100%, mede afhankelijk van de kwaliteit van de data (algoritme) Verbinding is hierbij niet noodzakelijk Bedrijven Structurele verlaging van administratieve lasten (incl. abonnement iAddress) Kan oplopen tot > 60% (business cases ANWB en KWF Kankerbestrijding) Verhoging omzet door 1-click shopping VIPcode B.V. (iAddress) Percentage affiliate fee dat niet aan consument wordt uitgekeerd Bedrijfsabonnementen (jaarlijkse fee op basis van bedrijfsgrootte) Afrekening op basis van werkelijk gebruik (staffel)
28
28 Tot slot ….. Klik op de foto!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.