Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdDavid Aalderink Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
/ Pagina Agenda Q1 20131 - 18.00Arno – Introductie Eurofiber - 18.30 Achtergrond Eurofiber en kijkje in de keuken - 19.30 Rondleiding en glaslassen - 20.00 Borrel - 21.00Afronding
2
/ Pagina Onstuimige groei Q1 20132 Een ieder van u maakt dagelijks gebruik van onze glasvezel
3
/ Pagina Visie Q1 20133 Bandbreedte neemt toe en straks heeft iedereen glasvezel Hoeveelheid data astronomisch gegroeid In de laatste 5 jaar net zoveel data als alle jaren hiervoor Data moet getransporteerd worden en koper kan de hoeveelheid niet aan Big data
4
/ Pagina Helix Nebula Q1 20134 Samenwerkingsverband van Cern, EMBL en Esa Cern, EMBL en ESA hebben structureel een chronisch tekort aan rekencapaciteit Koppeling losse datacenters tot 1 grote virtuele cloud Europa prominenter aanwezig in IT vraagstukken EU fund €1.8 miljoen voor Cloud platform
5
/ Pagina Glasvezel als transportlaag Q1 20135 Oneindig veel kleuren en weinig weerstand Licht gaat sneller dan elektrisch signaal Het gezamenlijk versturen van informatie kan door verschillende kleuren te verzenden Door weinig weerstand, lange afstand te overbruggen Nadeel, minder fijn vermaast dan bestaand kopernetwerk
6
/ Pagina Van pull naar push Q1 2013 2000 oprichting van Eurofiber “Opeens” was er een alternatief… Eurofiber koos voor scheiding tussen uitrol glasvezel en de dienst. Leg een snelweg aan en bepaal zelf of je met fiets, auto en vrachtwagen gaat en of je deze leased of aanschaft. Het vermelden van beschikbaarheid was voldoende om glasvezel te verkopen Verkopers waren meer technisch van aard en minder communicatief getraind Focus op zo snel mogelijke uitrol van glasvezel Manier van aansturing ge-ent op het zo veel mogelijk vangen van vis
7
/ Pagina Van pull naar push Q1 20137 2012 de reus werd wakker Antwoord was een prijsverlaging in het segment waar het groene mannetje goed in was; lage bandbreedte ethernet Eurofiber kreeg concurrentie. Sales moest nu beargumenteren waarom Eurofiber Manier van aansturing veranderde van kwantiteit naar segmentering hogere segment
8
/ Pagina Hoger in het segment 2013 transformatie Van pioniersfase naar volwassenheid Vraagstelling; hoe ziet de wereld er over 5 jaar uit Wat zijn de drempels die wij onderweg tegenkomen Zijn onze medewerkers juist geëquipeerd en zo niet kunnen wij bijsturen? Uitkomsten waren best ingrijpend Manier van aansturen van pionieren naar volwassenheid van het individu Q1 20138
9
/ Pagina Hoger in het segment 2014 transformatie 2 doelstellingen Van paternalistisch naar eigen verantwoording Van individu naar team Aandacht voor de persoon achter de mens Aanmoedigen zelf keuzes te maken (verantwoording) Intevisie, train the trainer, straight talk, Solution selling, samenwerking op projecten, etc Samenwerking promoten; Invoering pre-approval, opzetten bidteams, etc Manier van aansturen van “ik regel” naar “jij regelt zelf”. Verandering rol sales management Q1 20139
10
/ PaginaQ1 201310 www.eurofiber.com Rondvraag
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.