Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdMelanie Vink Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
© Alert Management Consultants Slim Werk Vinden Competenties
2
© Alert Management Consultants Oefening 1 Wat zijn de taken die een kelner moet doen? Wat moet een kelner hebben om die taken uit te voeren? Denk aan de beste kelner die je ooit bediend heeft? Welke eigenschappen typeerde deze kelner?
3
© Alert Management Consultants Oefening 2 Waar denk je aan bij competenties?
4
© Alert Management Consultants Competenties: 3 dimensies
5
© Alert Management Consultants Competenties: historiek Tot aan WO I: kennis en ervaring WO I: andere aspecten dan kennis en ervaring nl. intelligentie WO II: andere aspecten dan kennis en ervaring nl. competenties
6
© Alert Management Consultants Competenties: kern van 3 elementen Gedrag IntentieContext
7
© Alert Management Consultants Competenties: 3 dimensies
8
© Alert Management Consultants Oefening 3 Wat zijn de taken die een huisarts/specialist moet uitvoeren? Wat moet een huisarts/specialist hebben om die taken uit te voeren? Denk aan de beste huisarts/specialist die je ooit geconsulteerd hebt. Welke eigenschappen typeerde deze huisarts/specialist?
9
© Alert Management Consultants Competenties: 3 dimensies
10
© Alert Management Consultants Oefening 4 Denk aan een positieve aankoopervaring die je ooit hebt meegemaakt? Waarom was die aangenaam?
11
© Alert Management Consultants Oefening 5 Denk aan een positieve ervaring die je hebt gehad met iemand in een professionele context?
12
© Alert Management Consultants Oefening 6 Waarvoor heb je ooit een compliment gekregen op je werk of waar heb je ooit gemerkt een meerwaarde te hebben gecreeërd?
13
© Alert Management Consultants Competentiemodellen Elk bedrijf: eigen competentiemodel Onderzoek: trend over verschillende competentiemodellen Algemeen competentiemodel obv deze trend: – 21 algemene competenties – Unieke competenties
14
© Alert Management Consultants 21 algemene competenties (1) Prestatiegerichtheid Aandacht voor orde, kwaliteit en accuraatheid Initiatief Informatie zoeken Interpersoonlijk begrijpen Klantgerichtheid
15
© Alert Management Consultants 21 algemene competenties (2) Impact en invloed Organisationeel bewustzijn Relaties opbouwen Anderen ontwikkelen Directief zijn: assertiviteit en gebruik positionele macht
16
© Alert Management Consultants 21 algemene competenties (3) Teamwerk en samenwerking Teamleiderschap Analytisch denken Conceptueel denken Technische, professionele en manager expertise
17
© Alert Management Consultants 21 algemene competenties (4) Zelfcontrole Zelfvertrouwen Flexibiliteit Organisationele verbintenis Andere zoals voorkeur voor bezig zijn, schrijfvaardigheden, …
18
© Alert Management Consultants Competentie: beschrijving Titel Definitie Gedragsindicatoren
19
© Alert Management Consultants Competentie: voorbeeld ‘Klantgerichtheid’: definitie: – ‘Het achterhalen van klantenbehoeften en hier optimaal op inspelen. Het gepast opvolgen van vragen, verzoeken of klachten. Het anticiperen op mogelijke toekomstige klantenbehoeften en het bouwen en onderhouden van vertrouwensrelaties.’
20
© Alert Management Consultants Competentie: voorbeeld (2) ‘Klantgerichtheid’: gedragsindicatoren: – ‘Blijft rustig wanneer een klant klachten heeft.’ – ‘Peilt naar de reactie van de klant op de geleverde service.’
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.