Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdChristel Brabander Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Paula Harte Betrokken voorlichter, PR- en communicatieadviseur met veel verenigingservaring Ik ben voorlichter en communicatieadviseur en heb meer dan 10 jaar expertise en ervaring in verenigingen en stichtingen. Ik zet me graag in om uw draagvlak cq. achterban te vergroten en het belang van uw missie en visie onder de aandacht te brengen. Mijn doel met voorlichting is, beweging te veroorzaken bij het algemeen publiek. Beweging die leidt tot begrip, versterking van de belangen van alle betrokken partijen en (financiële) steun. Behaalde resultaten bij recente werkervaringen
2
Resultaten bij DVN belangenbehartiging 1.Openstellen meldpunt voor knelpunten in leven met diabetes: ‘bezuinigingen 2012’ leverde vele aandachtspunten op (en een wijziging in de financiering van dieetzorg). ‘autorijden 2011’ leverde veel knelpunten op bij het CBR – en een filmpje bij Young Voices/ Changing Diabetes 2.Communicatie prof. Dr. Eelco de Koning (LUMC) op DVN-leerstoel, 2011/12 3.2 e Kamerverkiezingen, 2010: Ab Klink beantwoordt bij NOS ingezonden filmvraag DVN 4.Persbericht over knelpunt verlenging groot rijbewijs (2010) leverde een hele snelle reactie van het ministerie op – en een opgelucht lid van DVN dat weer kon werken 5.In 2009 online campagne gevoerd voor verkiezing van DVN-lid in bestuur IDF-Europe (met name via filmpje en LinkedIn-profiel) 6.Vanaf 2008 betrokken bij organisatie/communicatie van Wereld Diabetes Dag in NL, onder regie van de NDF 7.Onderzoek naar ervaringen van pompgebruikers bij het vullen van insulineampullen en het bespreken van deze resultaten met pompfabrikanten (2009) 8.Presentatie Diabetes Zorgwijzer type 2 voor patiënt aan toenmalig minister Ab Klink, 2008 9.Nieuwe huisstijl en wervingscampagne gebaseerd op internationale beeldmerk voor diabetes, 2008 10.Voorkant Telegraaf op zondag: ‘Arts prikt onhygienisch’ naar bloedsuikerwaarden, 2008
3
Resultaten bij DVN Communicatie/PR 2008: diverse artikelen, interviews en persberichten Voorpagina Telegraaf: ‘Arts prikt onhygiënisch’, naar aanleiding van prikincident in Almere en eigen kleinschalig onderzoek naar prikpraktijk bij huisartsen Diabetes Zorgmonitor 2008 (herhaald in 2010 en 2012) levert een goed beeld op van hoe mensen hun zorg ervaren en hoe zij er zelf bij betrokken zijn. 2009: 4 interviews, 3 blogs, 8 persberichten, 18 artikelen Onder andere een reactie vanuit DVN op vervalste naalden voor prikmateriaal; patiënten pas als laatste geïnformeerd door producent en Inspectie voor de Gezondheidszorg 2010: 12 interviews, 15 blogs, 36 persberichten, 165 artikelen 2010: lancering Diabetes Kookboek (vertaling uit het Engels) ism uitgever. Binnen DVN gelobby’d voor uitgave, interne samenwerking, controle op recepten (m.n. koolhydraten) en teksten (inhoudelijk door diëtist) 2011: 16 interviews, 12 blogs, 23 persberichten, 105 artikelen ‘Volhouden’, inspirerend jaarthema 2011-2012 leverde diverse artikelen op in diabetesmedia (zowel zorgverleners- als patiëntenbladen) 2012: 14 persberichten, 11 blogs, 69 artikelen (en vier over volhouden bij diabetes), 17 interviews 2013: 5 persberichten, 12 artikelen en 3 interviews (januari-juni)
4
Uitgangspunt DVN: leven met diabetes mag geen belemmering zijn, niet op school, financieel (zorg-, levens- en schadeverzekeringen), op het werk Verkiezingen zijn uitstekend moment om hiervoor te lobbyen, en aan de achterban te tonen welke inspanningen DVN doet voor hun portemonnee en leven Bij de verkiezingen voor de Tweede Kamer heeft DVN brieven gestuurd met fictieve cases aan alle politieke partijen met de vraag, wat hun standpunt is over deze cases, en hoe zij dit in een nieuwe coalitie/vanuit de oppositie aanpakken. Cases toegespitst op de politieke agenda van de partij Filmpje gemaakt en ingezonden naar de NOS, waar ex-minister Klink antwoord gaf namens het CDA tijdens een verkiezingsuitzending Blog geschreven voor Skipr, 1763 maal bekeken door zorgbeslissers Uiteindelijk van alle politieke partijen een reactie gekregen – behalve van de PVV – en deze gedeeld met de achterban via www.dvn.nlwww.dvn.nl Resultaten bij DVN Highlight: politieke campagne 2010
5
Resultaten bij DVN Online 1.Campagne/organisatie/communicatie ALV-verkiezingen 2013; 9% van de leden brengt stem uit (online/telefonisch) 2.DVN-Facebookpagina gegroeid tot 352 volgers (juni 2013) zonder enige vorm van bekendmaking onder de leden 3.SugarKidsClub-Facebookcommunity opgezet; nu 625 volgers 4.Twitteraccount opgezet en LinkedIn-pagina ingericht (momenteel resp. 3997 en 308 volgers) 5.Ondersteuning bij 18 blogs via skipr.nl (en wordpress) vanuit directie, profiel directeur is 2.915 keer gezien 6.Advies om diabetesinhoudelijke informatie naar Wiki te verplaatsen; is opgenomen in www.diabeteskenniswijzer.nl www.diabeteskenniswijzer.nl
6
Facebookpagina actief sinds 2010 Groei naar 211 volgers (tegenover 350 NVVN-leden) Meest bezochte bericht: 2.534 bezoekers naar een groepsfoto bij ons event in het Vredespaleis (2013) Dag van de VN is mooi thema voor onze achterban Interessante case: ‘zwarte piet’ als racistisch thema door een onderzoeker, gelinkt aan de VN. Veel bezoekers, relatief veel gevolgde berichten Twitter is actief sinds 2009 231 volgers, 107 gevolgde accounts 3 online kranten op basis van Twitter; worden goed gelezen en ge-retweet We zijn opgenomen in de WFUNA-twitterlijst (wereldwijde organisatie van VN-verenigingen) LinkedIn-groep De Wereld van de VN telt 59 leden Vernieuwde website komt eind dit jaar online: www.nvvn.nl Resultaten bij NVVN Online
7
Yvonne DondersYvonne Donders - Professor International Human Rights and Cultural Diversity University of Amsterdam / Chair, NVVN Paula Harte is a very dedicated member of the Board of the United Nations Association (NVVN), which is a voluntary association. […] She takes initiatives and is very creative, always looking for new and better ways to communicate about the UN and the NVVN. Paula has shown the ability to work in a team as well as on her own. She is an ethusiastic person, who has the ability to involve and encourage other people. She is an asset to the association. Malou TichelaarMalou Tichelaar - Advisor Communications & Mediarelations at ICS (Investing in Children and their Societies)... Paula heeft veel doorzettingsvermogen, werkt professioneel en weet goed waar ze het over heeft. Ze is goed in de juiste toon vinden in haar teksten en weet ook goed hoe ze voor welke doelgroep moet schrijven. […] Paula zet de NVVN nog meer op de kaart. Maarten PloegMaarten Ploeg - Market Access Director at Novo Nordisk BV Paula is een enthousiaste collega met een brede en sociale blik op de wereld, kennis van moderne media en veel initiatieven. Maarten managed Paula at Dutch Diabetes Association / Diabetesvereniging Nederland Larissa ExaltoLarissa Exalto - Projectleider Longfonds (voorheen Astma Fonds) In de drie jaar dat ik met Paula heb samengewerkt heb ik haar leren kennen als een PR professional die slagvaardig op actuele ontwikkelingen inspringt en goed met inhoudelijke medewerkers kan samenwerken om de organisatie waar ze voor werkt zo goed mogelijk te positioneren. Paula is betrokken, doortastend en gepassioneerd in wat ze doet en weet dit altijd met enthousiasme op anderen over te brengen. Eglantine BarentsEglantine Barents - Beleidsadviseur Diabetesvereniging Nederland Enthousiast, weet van aanpakken. Let goed op wat er in de directe en minder directe omgeving speelt. Een brede, vooral maatschappelijke interesse. Kan snel een plan bedenken en uitzetten. Kortom, Paula:een PR-medewerker en collega waar je op kan bouwen. Aanbevelingen via LinkedIn
8
Bereik mij @Paulie3010 Facebook.com/Paulie3010 Linkedin.com/in/paulaharte/nl www.paulaharte.nl Paula @ Google Plus paulaharte@hotmail.com 06 1139 7822
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.