De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Gezondheid   1. We willen bewuster leven. 2.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Gezondheid   1. We willen bewuster leven. 2."— Transcript van de presentatie:

1 Gezondheid   1

2 We willen bewuster leven. 2

3 3

4 4

5 gezondheid 5

6 Duurzaam/Biologisch  3,9 miljoen consumenten kopen duurzame producten:  people  planet  profit  Markt aanbodzijde nog in kinderschoenen. Wie pakt het op? 6

7 7

8 Biologisch 8

9 Vijftigplussers  Nu al groot aandeel bij bakkers  2020: 40% bevolking 50+  7 miljoen Nederlanders  Hebben veel:  te besteden  tijd  aandacht (klein)kinderen 9

10 Vijftigplussers n 5 tot 10 % meer omzet mogelijk n (meer) aandacht besteden aan:  persoonlijke benadering  kleine verpakkingen  service  winkelinrichting n 80% winkeliers heeft geen speciale ’50-plusserbenadering’ 10

11 11

12 Vijftigplussers  Luxe vruchtenbrood – dikke plakken  Kleine verpakkingen 12

13 Voorgebakken brood  Totale bestedingen 2008-2009: € 169,5 miljoen (+4%)  Voorgebakken plat en lang brood grootste stijgers (+12% bestedingen)  Kopers: vooral gepensioneerden en welgestelde huishoudens  Verkooppiek in weekend  Aandeel bakkers gering (2%) 13

14 Voorgebakken brood  brood voor andere eetmomenten 14

15 Impulsaankopen 60 % van alle aankopen koek, biscuit en snacks is impulsaankoop! 15

16 impulsaankopen 16

17 impulsaankopen 17

18 Verkopen op woensdag nemen toe  In alle productgroepen stijgende lijn in verkopen op woensdag.  Grootste stijgers:  banket (nu: 19%)  voorgebakken brood (nu: 18%)  Groter wordende kopersgroep: huishoudens met schoolgaande kinderen. Parttime werkende moeders én vaders (‘pappadag!’). 18

19 Verkopen op woensdag nemen toe 19

20 Klein gebak en muffins zijn “hot”  Schnitts/boomstam: +22 % in € (naar € 18,9 miljoen)  Cakejes/muffins: +14% in € (naar € 18,7 miljoen)  ….’kleiner’ in plaats van taart/vlaai 20

21 Klein gebak en muffins zijn “hot” fingerfood 21

22 Wat doet u? Tijd voor een grote versrevolutie! 22


Download ppt "Gezondheid   1. We willen bewuster leven. 2."

Verwante presentaties


Ads door Google