Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdElisabeth Verhoeven Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Gezondheid 1
2
We willen bewuster leven. 2
3
3
4
4
5
gezondheid 5
6
Duurzaam/Biologisch 3,9 miljoen consumenten kopen duurzame producten: people planet profit Markt aanbodzijde nog in kinderschoenen. Wie pakt het op? 6
7
7
8
Biologisch 8
9
Vijftigplussers Nu al groot aandeel bij bakkers 2020: 40% bevolking 50+ 7 miljoen Nederlanders Hebben veel: te besteden tijd aandacht (klein)kinderen 9
10
Vijftigplussers n 5 tot 10 % meer omzet mogelijk n (meer) aandacht besteden aan: persoonlijke benadering kleine verpakkingen service winkelinrichting n 80% winkeliers heeft geen speciale ’50-plusserbenadering’ 10
11
11
12
Vijftigplussers Luxe vruchtenbrood – dikke plakken Kleine verpakkingen 12
13
Voorgebakken brood Totale bestedingen 2008-2009: € 169,5 miljoen (+4%) Voorgebakken plat en lang brood grootste stijgers (+12% bestedingen) Kopers: vooral gepensioneerden en welgestelde huishoudens Verkooppiek in weekend Aandeel bakkers gering (2%) 13
14
Voorgebakken brood brood voor andere eetmomenten 14
15
Impulsaankopen 60 % van alle aankopen koek, biscuit en snacks is impulsaankoop! 15
16
impulsaankopen 16
17
impulsaankopen 17
18
Verkopen op woensdag nemen toe In alle productgroepen stijgende lijn in verkopen op woensdag. Grootste stijgers: banket (nu: 19%) voorgebakken brood (nu: 18%) Groter wordende kopersgroep: huishoudens met schoolgaande kinderen. Parttime werkende moeders én vaders (‘pappadag!’). 18
19
Verkopen op woensdag nemen toe 19
20
Klein gebak en muffins zijn “hot” Schnitts/boomstam: +22 % in € (naar € 18,9 miljoen) Cakejes/muffins: +14% in € (naar € 18,7 miljoen) ….’kleiner’ in plaats van taart/vlaai 20
21
Klein gebak en muffins zijn “hot” fingerfood 21
22
Wat doet u? Tijd voor een grote versrevolutie! 22
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.