De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Communicatie Participatiewet

Verwante presentaties


Presentatie over: "Communicatie Participatiewet"— Transcript van de presentatie:

1 Communicatie Participatiewet
Campagne Klantcommunicatie Feeling houden met doelgroep Samenwerking Cliëntenraad Communicatie Participatiewet

2 Campagne Participatiewet
Start na instemming Eerste Kamer op 1 juli en loopt tot eind 2014 Doelgroep: Wajongers en hun ouders, verzorgers of begeleiders De communicatie is duidelijk, begripvol en persoonlijk: Tone of voice Visualisatie met campagnemannetje Veel mogelijkheden voor persoonlijk contact We sluiten aan bij de belevingswereld van de doelgroep en houden rekening met de omgeving: Clusteren informatie rond 3 hoofdvragen bij de doelgroep: werk, beoordeling en uitkering Doseren informatie over de veranderingen Communicatie participatiewet

3 Campagnemiddelen Wanneer Wat krijgt, hoort of ziet de klant Juli
1e algemene brief aan zittend bestand Juli – ev campagne pagina met animatiefilmpjes op uwv.nl Juli, okt, nov radiospots, advertenties en internetbanners Sept 2e brief met uitnodiging voor informatiemarkt Okt, nov informatiemarkten in de regio Communicatie participatiewet

4 Uwv.nl Filmpjes Je wordt opnieuw beoordeeld. Misschien kun je werken.
Wat betekent dit voor je inkomen? (Filmpjes tonen!) Communicatie participatiewet

5 Samenwerking partners
Banners Informatie- markt Filmpjes Mailings Samenwerking partners Communicatie participatiewet

6 Advertenties Informatie- markt Klanten-contactcener UWV.nl Filmpjes
Mailings Samenwerking partners P-wet spreekuren Leaflet FAQ’s COMMUNICATIE PARTICIPATIEWET

7 Klantcommunicatie - Wajongers
In aansluiting op de campagne: uwv.nl: informatie over de veranderingen op subsites oWajong en nWajong en verwijzing naar werk.nl campagnebanner op homepage uwv.nl link naar themadossier op homepage uwv.nl/particulieren nieuwsbericht KCC staat klaar om klantvragen te beantwoorden Perspectief online Communicatie participatiewet

8 Klantcommunicatie - Wajongers
Na de zomer: Algemene brief met leaflet en uitnodiging infomarkt leaflet: informatie over beoordelingsproces en mogelijkheden om te gaan werken informatiemarkt in de regio in okt/nov: een extra mogelijkheid om vragen te stellen Perspectief online als platform voor Wajongers en omgeving human interest insteek UWV benaderbaar Communicatie participatiewet

9 Klantcommunicatie - Wajongers
En daarna: uwv.nl: informeren over overgangsregeling op datum x uwv.nl: klantproces Wajong 2015 met beslisboom uwv.nl: informatie over de veranderingen op subsites oWajong en nWajong uitbreiden/aanpassen Intensivering re-integratie oWajong (pilot en regulier) En vanaf 2015: communicatie over de herindelingsoperatie met vooraankondiging, klantreactie en beschikking Communicatie participatiewet

10 Klantcommunicatie - werkgevers
nieuwsbericht op uwv.nl nieuwsbericht/artikel in werkgevers nieuwsbrief KCC heeft vragen en antwoorden voor werkgevers FAQ’s voor account managers Communicatie participatiewet

11 Balans in communicatie voor Wajong klant
Algemene voorlichting Persoonlijke informatie Informatie- markt MijnUWV UWV.nl Filmpjes Mailings KCC Vooraankon-diging herindeling Community- Perspectief online Samenwerking partners P-wet spreekuren Leaflet FAQ’s COMMUNICATIE PARTICIPATIEWET

12 Feeling houden met doelgroep
monitoring klantvragen en social media gedrag inzichten uit deskresearch kwalitatief onderzoek van campagnemiddelen online platform Perspectief online contacten met stakeholders contact met Cliëntenraden Communicatie participatiewet

13 Samenwerking Clientenraad
Voorzet: Betrekken bij nog te ontwikkelen communicatie-uitingen Afgevaardigde groep die meevalideert Rol spelen bij de informatiemarkten Stand bemannen Communicatie participatiewet

14


Download ppt "Communicatie Participatiewet"

Verwante presentaties


Ads door Google