De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

HET MAGAZINE De link met de lezer

Verwante presentaties


Presentatie over: "HET MAGAZINE De link met de lezer"— Transcript van de presentatie:

1 HET MAGAZINE De link met de lezer
Alain Lambrechts Theo Moormann

2 Wie is FEBELMAG? FEBELMAG – Federatie van de Belgische Magazines (publieksbladen) Maakt deel uit van THE PPRESS, de vereniging van de uitgevers van de nationale periodieke pers PROMOTIE van de Belgische magazines (nl/fr) VERDEDIGING van morele en materiële belangen FORUM voor overleg en uitwisseling KENNISOVERDRACHT

3 . g B2B = 6 uitgevers titels CUSTO = 10 leden E-press = de « e-producten » van de leden van de 4 andere departementen Febelmag = 19 uitgevers titels Free Press = 13 uitgevers titels

4 Het medium MAGAZINE… => KRACHTIG => BETROKKEN => EFFICIENT & CREATIEF => GELOOFWAARDIG => DOEL(GROEP)GERICHT => TOEKOMSTGERICHT

5 HET MAGAZINE = KRACHTIG

6 KRACHTIG De magazinepers in België => 182 publieksbladen
=> jaarlijks +/- 175 miljoen verkochte exemplaren => meer dan anderhalf miljoen abonnementen => 9 op de 10 Belgen zijn magazinelezers (*) (*)Bron: CIM 2007

7 De magazinepers is een KRACHTIG medium

8 HET MAGAZINE = BETROKKEN

9 Magazines maken deel uit van het leven

10 BETROKKEN Leesgedrag:
=> magazinelezers lezen op zijn minst 1 magazine /dag => 25 minuten per dag tot 1 uur in het week-end => een magazine wordt doorgegeven en heeft dus meerdere lezers => een lezer neemt meermaals zijn magazine ter hand Bron: WAR Study MAGlab

11

12 BETROKKEN Mijn magazine = Mijn vrijheid de LEZER BESLIST
=> welk magazine hij koopt => hij leest => wanneer hij leest => hoelang hij leest => wat hij leest => ritme waarmee hij leest => waar hij leest

13

14 De magazinepers heeft een BEVOORRECHTE RELATIE met de lezer

15 HET MAGAZINE = EFFICIENT & CREATIEF

16 EFFICIENT & CREATIEF het magazine is dé TRENDSETTER
=> 2 op 3 lezers halen ideeën uit hun magazine het magazine INFORMEERT => 2 op 5 kopen producten waarover ze hebben gelezen in het magazine. Bron: Media Involvement Study – PPA 2002

17 EFFICIENT & CREATIEF het magazine OVERTUIGT
=> 1 op 3 proberen nieuwigheden uit die zijn voorgesteld in het magazine het magazine is KWALITATIEF => hoogtechnologische toepassingen respecteren de creatieve uitwerking tot in het kleinste detail Bron: Media Involvement Study – PPA 2002

18 EFFICIENT & CREATIEF het magazine is CREATIEF
=> originele creatieve en grafische uitvoeringen het magazine is SOEPEL => korte reservatie & leveringstermijnen

19 EFFICIENT & CREATIEF de impact van een magazine = > uitstekende prijs/kwaliteit verhouding

20 EFFICIENT & CREATIEF Voorbeeld 1: Target 18-54 jaar
1 inlassing in Cine Tele Revue, Dag Allemaal, Humo + Telemoustique, Knack + Le Vif Kost: € Bruto dekking: 75,2% -> pers Netto dekking:59,5% -> pers. Average OTS: 1,3 Bruto C.P.T. : 14€ Netto CP.T.: 18€

21 EFFICIENT & CREATIEF Voorbeeld 2: Target 18-54 jaar / vrouwen
1 inlassing in Cine Tele Revue, Dag Allemaal, Telepro, Story, Flair + Flair l’Hebdo, Libelle + Femmes D’Aujourd’hui Kost: € Bruto dekking: 105,7% -> pers Netto dekking: 67,0% -> pers. Average OTS: 1,6 Bruto C.P.T.: 22€ Netto CP.T.: 34€

22 De magazinepers, een communicatiekanaal uit de duizend

23 HET MAGAZINE = GELOOFWAARDIG

24 GELOOFWAARDIG OPWAARDERING van de communicatie
=> de advertentie geniet van de vertrouwensrelatie tussen de lezer en het magazine => magazines kunnen de juiste context bieden

25

26

27 een geloofwaardig medium
De magazinepers, een geloofwaardig medium

28 HET MAGAZINE = DOEL(GROEP)GERICHT

29 DOEL(GROEP)GERICHT Grote UITGEVERS (leden FEBELMAG) Belgomedia
Book & Media Publishing Cascade De Persgroep Publishing De Vrije Pers Editions Auto-Magazine Editions CMF Himalaya Le Vif Magazine Media Office Minoc Business Press Press News Reader’s Digest Rossel& Cie Roularta Media Group Sanoma Magazines Belgium SBPP - BMPP Senior Publications V & V Publishing Editions Ciné Télé Revue

30 DOEL(GROEP)GERICHT BUSINESS: ex. – lezers

31 DOEL(GROEP)GERICHT NEWS & PICTURES : 1,3 miljoen ex - 7,5 miljoen lezers

32 DOEL(GROEP)GERICHT LIFESTYLE & TOERISME: ex.- 1,7 miljoen lezers

33 DOEL(GROEP)GERICHT MANNEN & AUTOBLADEN: ex. - 1,3 milj. lezers

34 DOEL(GROEP)GERICHT VROUWENBLADEN : 1,1 milj. ex. – 6,7 milj. lezers

35 DOEL(GROEP)GERICHT TELEVISIEBLADEN: 1,2 milj. ex. – 4,9 miljoen lezers

36 DOEL(GROEP)GERICHT INRICHTING & DECORATIE: ex. – lezers

37 DOEL(GROEP)GERICHT NICHEBLADEN: 53,287 ex. – lezers

38

39 Positionering en redactionele context maken het mogelijk om met precisie te gaan SEGMENTEREN op vele doelgroepen

40 HET MAGAZINE = TOEKOMSTGERICHT

41 TOEKOMSTGERICHT Morgen….is reeds vandaag, TENDENZEN
=> het  MOMENTUM , de beleving van het lezen treed op de voorgrond => MAG-BOOKS / BOOK-MAGS, door de technische mogelijkheden vervaagt de grens tussen beide

42 TOEKOMSTGERICHT => de virtuele wereld doet de noodzaak aan het TASTBARE, o.a. de magazines, groeien => de magazines zijn MEER DAN PAPIER alleen, ze plaatsen zich binnen de 360° AANPAK: mobiel, communities,…

43 TOEKOMSTGERICHT De magazinepers is een DUURZAAM medium:
=> magazines worden gedrukt op GECERTIFIEERD PAPIER De certificaten staan garant voor de duurzame productie van het papier => magazines worden gedrukt door bedrijven die werken met BAT: best available technology => meer dan 80% van alle papierproducten wordt GERECYCLEERD

44 De magazinepers actueel, toekomstgericht en doeltreffend

45 Ontdek deze namiddag… Tal van creatieve mogelijkheden die de magazinepers kan bieden Hoe de beste internationale campagnes u kunnen inspireren op het internationaal festival van de Cannes Lions dankzij

46 Febelmag Paapsemlaan 22/8 Boulevard Paepsem Brussel 1070 Bruxelles Tel 02/558 97 50


Download ppt "HET MAGAZINE De link met de lezer"

Verwante presentaties


Ads door Google