Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdKatrien Maes Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
HET MAGAZINE De link met de lezer
Alain Lambrechts Theo Moormann
2
Wie is FEBELMAG? FEBELMAG – Federatie van de Belgische Magazines (publieksbladen) Maakt deel uit van THE PPRESS, de vereniging van de uitgevers van de nationale periodieke pers PROMOTIE van de Belgische magazines (nl/fr) VERDEDIGING van morele en materiële belangen FORUM voor overleg en uitwisseling KENNISOVERDRACHT
3
. g B2B = 6 uitgevers titels CUSTO = 10 leden E-press = de « e-producten » van de leden van de 4 andere departementen Febelmag = 19 uitgevers titels Free Press = 13 uitgevers titels
4
Het medium MAGAZINE… => KRACHTIG => BETROKKEN => EFFICIENT & CREATIEF => GELOOFWAARDIG => DOEL(GROEP)GERICHT => TOEKOMSTGERICHT
5
HET MAGAZINE = KRACHTIG
6
KRACHTIG De magazinepers in België => 182 publieksbladen
=> jaarlijks +/- 175 miljoen verkochte exemplaren => meer dan anderhalf miljoen abonnementen => 9 op de 10 Belgen zijn magazinelezers (*) (*)Bron: CIM 2007
7
De magazinepers is een KRACHTIG medium
8
HET MAGAZINE = BETROKKEN
9
Magazines maken deel uit van het leven
10
BETROKKEN Leesgedrag:
=> magazinelezers lezen op zijn minst 1 magazine /dag => 25 minuten per dag tot 1 uur in het week-end => een magazine wordt doorgegeven en heeft dus meerdere lezers => een lezer neemt meermaals zijn magazine ter hand Bron: WAR Study MAGlab
12
BETROKKEN Mijn magazine = Mijn vrijheid de LEZER BESLIST
=> welk magazine hij koopt => hij leest => wanneer hij leest => hoelang hij leest => wat hij leest => ritme waarmee hij leest => waar hij leest
14
De magazinepers heeft een BEVOORRECHTE RELATIE met de lezer
15
HET MAGAZINE = EFFICIENT & CREATIEF
16
EFFICIENT & CREATIEF het magazine is dé TRENDSETTER
=> 2 op 3 lezers halen ideeën uit hun magazine het magazine INFORMEERT => 2 op 5 kopen producten waarover ze hebben gelezen in het magazine. Bron: Media Involvement Study – PPA 2002
17
EFFICIENT & CREATIEF het magazine OVERTUIGT
=> 1 op 3 proberen nieuwigheden uit die zijn voorgesteld in het magazine het magazine is KWALITATIEF => hoogtechnologische toepassingen respecteren de creatieve uitwerking tot in het kleinste detail Bron: Media Involvement Study – PPA 2002
18
EFFICIENT & CREATIEF het magazine is CREATIEF
=> originele creatieve en grafische uitvoeringen het magazine is SOEPEL => korte reservatie & leveringstermijnen
19
EFFICIENT & CREATIEF de impact van een magazine = > uitstekende prijs/kwaliteit verhouding
20
EFFICIENT & CREATIEF Voorbeeld 1: Target 18-54 jaar
1 inlassing in Cine Tele Revue, Dag Allemaal, Humo + Telemoustique, Knack + Le Vif Kost: € Bruto dekking: 75,2% -> pers Netto dekking:59,5% -> pers. Average OTS: 1,3 Bruto C.P.T. : 14€ Netto CP.T.: 18€
21
EFFICIENT & CREATIEF Voorbeeld 2: Target 18-54 jaar / vrouwen
1 inlassing in Cine Tele Revue, Dag Allemaal, Telepro, Story, Flair + Flair l’Hebdo, Libelle + Femmes D’Aujourd’hui Kost: € Bruto dekking: 105,7% -> pers Netto dekking: 67,0% -> pers. Average OTS: 1,6 Bruto C.P.T.: 22€ Netto CP.T.: 34€
22
De magazinepers, een communicatiekanaal uit de duizend
23
HET MAGAZINE = GELOOFWAARDIG
24
GELOOFWAARDIG OPWAARDERING van de communicatie
=> de advertentie geniet van de vertrouwensrelatie tussen de lezer en het magazine => magazines kunnen de juiste context bieden
27
een geloofwaardig medium
De magazinepers, een geloofwaardig medium
28
HET MAGAZINE = DOEL(GROEP)GERICHT
29
DOEL(GROEP)GERICHT Grote UITGEVERS (leden FEBELMAG) Belgomedia
Book & Media Publishing Cascade De Persgroep Publishing De Vrije Pers Editions Auto-Magazine Editions CMF Himalaya Le Vif Magazine Media Office Minoc Business Press Press News Reader’s Digest Rossel& Cie Roularta Media Group Sanoma Magazines Belgium SBPP - BMPP Senior Publications V & V Publishing Editions Ciné Télé Revue
30
DOEL(GROEP)GERICHT BUSINESS: ex. – lezers
31
DOEL(GROEP)GERICHT NEWS & PICTURES : 1,3 miljoen ex - 7,5 miljoen lezers
32
DOEL(GROEP)GERICHT LIFESTYLE & TOERISME: ex.- 1,7 miljoen lezers
33
DOEL(GROEP)GERICHT MANNEN & AUTOBLADEN: ex. - 1,3 milj. lezers
34
DOEL(GROEP)GERICHT VROUWENBLADEN : 1,1 milj. ex. – 6,7 milj. lezers
35
DOEL(GROEP)GERICHT TELEVISIEBLADEN: 1,2 milj. ex. – 4,9 miljoen lezers
36
DOEL(GROEP)GERICHT INRICHTING & DECORATIE: ex. – lezers
37
DOEL(GROEP)GERICHT NICHEBLADEN: 53,287 ex. – lezers
39
Positionering en redactionele context maken het mogelijk om met precisie te gaan SEGMENTEREN op vele doelgroepen
40
HET MAGAZINE = TOEKOMSTGERICHT
41
TOEKOMSTGERICHT Morgen….is reeds vandaag, TENDENZEN
=> het MOMENTUM , de beleving van het lezen treed op de voorgrond => MAG-BOOKS / BOOK-MAGS, door de technische mogelijkheden vervaagt de grens tussen beide
42
TOEKOMSTGERICHT => de virtuele wereld doet de noodzaak aan het TASTBARE, o.a. de magazines, groeien => de magazines zijn MEER DAN PAPIER alleen, ze plaatsen zich binnen de 360° AANPAK: mobiel, communities,…
43
TOEKOMSTGERICHT De magazinepers is een DUURZAAM medium:
=> magazines worden gedrukt op GECERTIFIEERD PAPIER De certificaten staan garant voor de duurzame productie van het papier => magazines worden gedrukt door bedrijven die werken met BAT: best available technology => meer dan 80% van alle papierproducten wordt GERECYCLEERD
44
De magazinepers actueel, toekomstgericht en doeltreffend
45
Ontdek deze namiddag… Tal van creatieve mogelijkheden die de magazinepers kan bieden Hoe de beste internationale campagnes u kunnen inspireren op het internationaal festival van de Cannes Lions dankzij
46
Febelmag Paapsemlaan 22/8 Boulevard Paepsem Brussel 1070 Bruxelles Tel 02/558 97 50
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.