De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

(Naam bedrijf & logo) 1.Lost het product/dienst een bestaand probleem op? 1.1 Zo ja, welke? 1.2 Zo, nee wie gaat dit product/dienst kopen? 2. Waaruit maak.

Verwante presentaties


Presentatie over: "(Naam bedrijf & logo) 1.Lost het product/dienst een bestaand probleem op? 1.1 Zo ja, welke? 1.2 Zo, nee wie gaat dit product/dienst kopen? 2. Waaruit maak."— Transcript van de presentatie:

1 (Naam bedrijf & logo) 1.Lost het product/dienst een bestaand probleem op? 1.1 Zo ja, welke? 1.2 Zo, nee wie gaat dit product/dienst kopen? 2. Waaruit maak je op dat er behoefte is aan jouw product/dienst? 3. Waar bestaat je doelgroep uit? Hoe is dit vastgesteld? 3.1 Neemt de doelgroep de aankomende jaren af of toe? Hoe is dit onderzocht? 4.1 Op welke wijze (HOE?) ga je de omzet- én kostenprognose realiseren? 4.2 Welke inspanningen/strategie onderneem je bij tegenvallende resultaten? 5. Wie ben jij, wat is je achtergrond en waar bestaan je talenten uit? Global Entrepreneurship Week regio Zwolle / www.gewzwolle.nl 1

2 Keypartners (wie zijn je leveranciers, partners c.q. mede-eigenaren) Hoe en waarvoor zet je deze partners in? Waardepropositie (welke bundel van producten & diensten creëert (welke) waarde voor welk klantsegment) Definieer je onderscheidend en toegevoegde waarde waarin je verschilt van de concurrentie. Denk ook aan het service aspect. Klantsegmenten (welke doelgroepen van specifieke klanten wil je bereiken). Waar richt je je op? Klantrelaties (welke relaties ga jij aan met welk klantsegment) Wat is het rendement op elk van je klantgroep en wie is die klantgroep? Kanalen (hoe en via welk medium communiceer jij) Beschrijf oa de marketing- en distributie strategie. Kernactiviteiten (wat zijn de belangrijkste dingen die je moet DOEN) Wat zijn de belangrijkste kernactiviteiten om de waardepropositie te verbeteren? Key resources en verkoopkanalen Welke fysieke – menselijke -en intellectuele middelen heb je nodig in de uitvoering en via welke kanalen verkoop je het? Kostenstructuur (noodzakelijke)Inkomsten (welke cash creëer je uit welk klantsegment) Logo en bedrijfsgegevens Missie:

3 Basis Financieel Plan (Dienst(en)) 3.1.Financieringsaanvraag (doorhalen wat niet van toepassing is !!!) Individu/vennoten investeren op particuliere basis/hebben een financiering nodig van € …..,- in de opstart van dit bedrijf. Voor financiering wordt gebruik gemaakt van: (vul in zoals bank, crowdfunding, spaargelden, giften, e.d.) 3.2.Financieel plan (onderstaande onderwerpen en bedragen zijn enkel als voorbeeld) 1. Het investeringsplan: Ontwikkelen website:€ 350,- Branding:€ 650,- Inkoop:€ 3000,- Huisvesting:€ 2400,- Licentie Fee€ 3000,- Voorfinanciering btw? Aanloopkosten inkomen? Totaal:€ 9400,- 2. Het financieringsplan: Particuliere investering/financiering: € 15.000,- (geen financiering nodig) 3. De exploitatiebegroting: 201520162017 Totaal omzet verkopen consult a € 175,-€ 84.000,- (480x)€ 168.000,- (960x)€ 336.000,- (1920x) Totaal kosten licentie per consult a € 36,-€ 17.280,- (480x)€ 34.560,- (960x)€ 69.120,- (1920x) Coaches a € 90,- pu€ 43.200,-€ 86.400,-€ 172.800,- Administratie€ 5.000,-€ 10.000,€ 10.000,- Marketing€ 2.000,-€ 10.000,-€ 30.000,- Totaal€ 67.480,-€ 140.960,-€ 281.920,- Winst voor belasting€ 16.520,-€ 27.040,- € 54.080,-

4 Basis Financieel Plan (Product(en)) 3.1.Financieringsaanvraag (doorhalen wat niet van toepassing is !!!) Individu/vennoten investeren op particuliere basis/hebben een financiering nodig van € …..,- in de opstart van dit bedrijf. Voor financiering wordt gebruik gemaakt van: (vul in zoals bank, crowdfunding, spaargelden, giften, e.d.) 3.2.Financieel plan (onderstaande onderwerpen en bedragen zijn enkel als voorbeeld) 1. Het investeringsplan: Ontwikkelen webshop:€ 1.500,- Branding:€ 650,- Voorraad:€ 85.000,- Inrichting€ 10.000,- Licentie Fee€ 4.000,- Voorfinanciering BTW? Aanloopkosten (inkomen )? SubTotaal:€ 101.150,- Eigen investering:€ 20.000,- Totaal€ 81.150,- 2. Het financieringsplan: Particuliere investering/financiering: € 82.000,- (5 jaar) 3. De exploitatiebegroting: 201520162017 Totaal omzet verkopen a € 150,-€ 168.750,- (25 x 45 weken=1125x) )€ 202.500,- (1350x)€ 303.750,- (1800x) Kosteninkoop per verkoop € 75,-€ 84.375 (1125x 75,-)€ 101.250 (1350x 75,-)€ 144.000,- (1800x 80,-) extra personeel a € 45,- pu€ 32.400,- (90dgn)€ 43.200,- (120dgn)€ 64.800,- (2x 90 dgn= 180x) Administratie€ 5.000,-€ 6.000,€ 8.000,- Marketing€ 2.000,-€ 2.000,-€ 2.000,- Afschrijvingen€ 2.000,-€ 2.000,-€ 2.000,- Huur€ 12.000,-€ 12.000,-€ 13.000,- Aflossing€ 17.000,-€ 17.000,-€ 17.000,- Totaal€ 154.775,-€ 183.450,-€ 250.800,- Winst voor belasting€ 13.975,-€ 19.050,- € 52.950,-


Download ppt "(Naam bedrijf & logo) 1.Lost het product/dienst een bestaand probleem op? 1.1 Zo ja, welke? 1.2 Zo, nee wie gaat dit product/dienst kopen? 2. Waaruit maak."

Verwante presentaties


Ads door Google