De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

PIRELLI’S STANDPUNT  Pirelli, als Premium merk, verwelkomt en steunt ten volle de introductie van het bandenlabel. Wij beschouwen het label als een goed.

Verwante presentaties


Presentatie over: "PIRELLI’S STANDPUNT  Pirelli, als Premium merk, verwelkomt en steunt ten volle de introductie van het bandenlabel. Wij beschouwen het label als een goed."— Transcript van de presentatie:

1

2 PIRELLI’S STANDPUNT  Pirelli, als Premium merk, verwelkomt en steunt ten volle de introductie van het bandenlabel. Wij beschouwen het label als een goed hulpmiddel om transparanter te communiceren naar de eindgebruikers en als een hulpmiddel voor de consumenten bij verzamelen van essentiële informatie voor de aankoop van nieuwe banden.  Consumenten moeten zich bewust zijn dat de brandstofbesparing en de verkeersveiligheid sterk afhankelijk zijn van het rijgedrag. Verder zijn correct gebruik van de banden en het handhaven ervan, zeer belangrijk. De consumenten moeten ook bewust zijn van de kenmerken van een band, deze zijn fundamentele elementen om de veiligheid in elke situatie te garanderen en de levensduur van de banden te verlengen wat resulteert een financieel voordeel.  Pirelli wil benadrukken dat rolweerstand, rolgeluid en grip op nat wegdek, 3 belangrijke “prestatie”-indicatoren zijn. Desalniettemin moet de totale waarde van een band gemeten worden op een volledige lijst van parameters (reactiviteit zowel op droog en nat wegdek, aquaplaning, stabiliteit bij hoge snelheid, remmen op droog wegdek, kilometer - efficiëntie etc..) die door Pirelli worden getest voor alle producten.  Veiligheid is het belangrijkste criterium. Het is altijd het objectief van Pirelli geweest om de optimale verdeling tussen relevante prestaties te vinden, m.a.w. de succesfactoren.  Banden dealers behouden hun essentiële rol in de aankoopbeslissing van de consumenten, omdat zij nog steeds de banden experts zijn die de juiste band weten te suggereren voor iedere behoefte van de eindgebruiker.  Winterbanden zijn ontwikkeld om optimaal te presteren bij weersomstandigheden onder de 7 ° C, bij alle types sneeuw. Omdat het label geen specifieke criteria voor de prestaties in de winter vertoont, zullen winterbanden waarschijnlijk minder goed scoren dan zomerbanden. Hiervoor is een extra toelichting door de bandenspecialist vereist.

3 EU-BANDEN ETIKETTERING REGLEMENTERING (nr. 1222/2009)  De behoefte aan meer informatie over de brandstofefficiëntie en andere parameters is van belang voor de consument die niet gemakkelijk de prestaties van de verschillende banden en bandenmerken kunnen vergelijken door de afwezigheid van een etikettering en/ of geharmoniseerde beproevingsmethoden. De reglementering stelt eindgebruikers in staat om weloverwogen keuzes te maken bij het kiezen van de juiste band.  De reglementering schrijft voor dat alle toerisme, lichte vrachtwagen-en vrachtwagenbanden geproduceerd vanaf 1 Juli 2012 en in verkoop in de EU vanaf 1 November 2012 een sticker horen te dragen of een label dat vertoond wordt aan de eindgebruiker alvorens de aankoop plaats vindt.  De nieuwe EU-verordening (No1222/2009) introduceert labeling- voorschriften met betrekking tot de weergave van informatie over de brandstofefficiëntie (rolweerstand),grip op nat wegdek en het externe geluid van de banden. Het doel is om de veiligheid en de efficiëntie van het wegvervoer te verbeteren door het bevorderen van zuinige en veilige banden met een laag geluidsniveau.

4 ROLWEERSTAND HET VERSCHIL TUSSEN EEN ‘C’-BAND EN EEN ‘B’-BAND STEMT OVEREEN MET EEN DALING OF STIJGING VAN HET VERBRUIK TUSSEN 2,5% EN 4,5% VOOR PERSONENWAGENS EN 5% TOT 8% VOOR TRUCKS. BRANDSTOFEFFICIËNTIE GEKOPPELD AAN DE ROLWEERSTAND VAN DE BAND  Rolweerstand is de kracht die in de tegengestelde richting van de rijrichting werkt wanneer de band rolt. Aangezien banden 20% van het totale verbruik van een personenwagen en tot 35% van het verbruik van een vrachtwagen bepalen, is het belangrijk om een lage rolweerstand te bekomen.  Meer inzicht in de werking: door het gewicht van het voertuig wordt het contactoppervlak van de band met het wegdek vervormd terwijl de band energie afgeeft in de vorm van warmte. Hoe groter de vervorming, hoe hoger de rolweerstand en dus hoe hoger het verbruik en de CO2-emissies.  In de reglementering van het EU-bandenlabel is de rolweerstand, uitgedrukt in cijfers, variërend van A (beste gradatie) tot en met F voor industriële voertuigen en G voor auto's (slechtste gradatie).

5 ROLWEERSTAND Het verschil tussen een ‘C’-band en een ‘B’-band stemt overeen met een daling of stijging van het verbruik tussen 2,5% en 4,5% voor personenwagens en tot 8% voor trucks. LABELKLASSE VAN C – TOT B – VOERTUIG: SEDAN (BEZINE) - KM/JAAR: 20.000 Km – OP : GEMENGDE ONDERGRONDEN VERLAGING CONSUMPTIE LITERS BESPAARDE BRANDSTOF TOTAAL GESPAARDE CO 2

6 GRIP OP NAT WEGDEK  Grip op nat wegdek is een van de voornaamste veiligheidseigenschappen van een band. Een goede grip bij nat weer verkort de remafstand wanneer u in regenachtig weer rijdt. VEILIGHEID, OP BASIS VAN DE GRIP OP NAT WEGDEK  Er zijn nog andere belangrijke parameters voor de veiligheid, maar grip op nat wegdek werd geselecteerd als het meest representatieve criterium om verschillende banden te vergelijken. Het verschil tussen twee graden komt overeen met een stijging of daling van de remafstand met ongeveer 2,6* meter als men afremt vanaf 80 km/u. * TÜV SÜD Automotive, Banden Test n ° 76247671 Jaar 2011 (ref. Pirelli Banden maat 225/50 ZR 17).

7 GRIP OP NAT WEGDEK Het verschil tussen twee graden komt overeen met een stijging of daling van de remafstand met ongeveer 2,6* meter als men afremt vanaf 80 km/u. * TÜV SÜD Automotive, Banden Test n ° 76247671 Jaar 2011 (ref. Pirelli Banden maat 225/50 ZR 17).

8 ROLGELUID  Verkeerslawaai is een erkend milieuprobleem dat wordt bepaald door verscheidene factoren zoals de verkeersintensiteit, het voertuigtype, de rijstijl en de interactie tussen de band en het wegdek. De waarde die in het label wordt aangeduid, is niet wat de bestuurder in het interieur gewaar wordt tijdens het rijden maar het externe lawaai, dat bijdraagt tot de geluidspollutie. EXTERN GELUIDSNIVEAU (UITGEDRUKT IN dB)  1 zwarte geluidsgolf 3 db (A) minder dan de EU Reg 661/2009 criteria. (Beste prestatie)  2 zwarte geluidsgolven voldoet aan de EU Reg 661/2009 criteria.  3 zwarte geluidsgolven voldoet aan de EU Reg 661/2009 criteria (Slechtste prestatie)

9 ROLGELUID 1 GELUIDSGOLF 3 db(A) minder dan de EU Reg 661/2009 criteria 3 GELUIDSGOLVEN Voldoet aan de EU Reg 661/2009 criteria + 2 Golven = +6 db = vierdubbele geluidsuitstoot 2 GELUIDSGOLVEN Voldoet aan de EU Reg 661/2009 criteria + 1 Golf= +3 db = dubbele geluidsuitstoot DE GELUIDSGOLVEN

10 ROL VAN DE BANDEN DEALER DE BANDEN DEALER MOET VERZEKEREN DAT IN HET VERKOOPPUNT: De dealers moeten de “gradatie” -informatie integreren op of met de facturen afgeleverd bij de eindgebruiker.  Alle banden die zichtbaar zijn voor de consument, moeten voorzien zijn van een sticker geleverd door de producent of een labelafdruk naast de band, op een duidelijk zichtbare plaats.  Over alle banden die niet zichtbaar zijn voor de eindverbruiker, dient de distributeur de eindegebruiker te informeren vóór de aankoop.

11 PIRELLI’S STATEMENT M.B.T. PRODUCTEN GEPRODUCEERD VOOR 1° JULI  Pirelli, een Premium merk dat zich richt op een continue verbetering van haar producten, door inachtneming van strenge procedures voor kwaliteitscontrole, bevestigt dat zijn banden met een identieke product code (IP-code), gemonteerd kunnen worden op eenzelfde as van hetzelfde voertuig, ongeacht de productiedatum(DOT).  Pirelli bevestigt dat alle IP-codes die in productie gaan na 1 juli 2012 een label zullen hebben, ongeacht de productiedatum. De lijst van deze IP-codes en labels met bijbehorende gradaties zullen toegankelijk zijn via het B2B-platform (elektronische database met PRICAT catalogus prijzen) van 15 juni 2012. Meer informatie over labeling gradaties zal toegankelijk zijn voor consumenten op www.pirelli.com en via lokale Pirelli sites.www.pirelli.com


Download ppt "PIRELLI’S STANDPUNT  Pirelli, als Premium merk, verwelkomt en steunt ten volle de introductie van het bandenlabel. Wij beschouwen het label als een goed."

Verwante presentaties


Ads door Google